Vânzători


1. Cum pun în vânzare un produs?

Pentru a pune în vânzare un produs pe Okazii.ro este necesar să ai un cont activ. Crearea contului este simplă și gratuita, iar punera în vânzare are și o variantă simplificată, pe care o poți utiliza în momentul accesării secțiunii “Contul meu/Activitate/Pune în vânzare”.  În cazul în care dorești să oferi informații complete despre produsul vândut, îți recomandăm să optezi pentru varianta avansată accesând link-ul ”Folosește varianta avansată” din pagina de punere în vânzare.

Odată autentificat în cont, poți pune în vânzare produse.  Acestea pot fi de tip:
– Instant (la preț fix)
– Licitatie
– Mokazie
– Anunț

Punere in vanzare

2. Cum îmi recuperez comisionul dacă tranzacția nu se finalizează?
Recuperarea comisioanelor pentru tranzactiile nefinalizate se realizeaza fie prin anularea comenzii, fie ca urmare a neridicării comenzii de către cumpărător, numai în condiţiile menţionate mai jos.
Comanda poate fi anulata de catre vanzator din sectiunea Contul meu/Comenzi sau de catre cumparator din sectiunea Produse cumparate/castigate. Toti vanzatorii au posibilitatea de anulare a comenzilor insa returnarea comisioanelor se va realiza doar daca acestia au un rating de calitate de 3+, 4, sau 5. In cazul
in care vanzatorul are un rating de calitate de 2, 1 sau nu are calculat acest indicator anularea comenzii nu va duce si la returnarea comisionului.

Rating-ul de calitate este un indicator ce se calculeaza în modalitatea descrisă aici, in prima zi a lunii
pentru activitatea din luna precedenta si este afisat in sectiunea Contul meu/Activitate.
Anularea unei comenzi se va putea realiza, atat de vanzator cat si de cumparator, in termen de 3 zile lucratoare de la data la care a fost plasata comanda sau intr-un interval egal cu timpul estimat de livrare, afisat in pagina produsului, daca acesta este mai mare de 3 zile lucratoare.

Recuperarea comisioanelor ca urmare a neridicării comenzii de către cumpărător se poate realiza indiferent de ratingul de calitate al vânzătorului, numai daca vanzatorul expediaza produsul printr-unul din curierii Cargus, DPD, Fan Courier sau Posta Romana si furnizeaza un numar de tracking in sectiunea Comenzi; comisionul va fi returnat in mod automat daca prin tracking-ul de la firma de curierat se obtine statusul Colet neridicat.

3. Cum editez/sterg un produs?

Poți șterge un produs activ din contul tău accesând secțiunea „Contul meu/Activitate/Vanzari active„ și butonul „Închide„ din dreptul lui.

Stergere produs

Pentru a edita un produs accesezi aceeași secțiune și butonul „Editeaza„ din dreptul produsului.

Editare produs

4. Ce fac în situația în care cumpărătorul nu a ridicat coletul?

În această situație este necesar să îl contactezi pe cumpărător și să afli care a fost  motivul pentru care nu a ridicat coletul. Dacă acesta nu mai dorește produsul și refuză ridicarea coletului, ai posibilitatea să soliciți suspendarea contului cumpărătorului, punându-ne la dispoziție pe e-mail, la adresa suport@okazii.ro, documentul de expediere a produsului și documentul de retur. Pentru coletele livrate prin Garanția de Livrare și neridicate de către cumpărător, Okazii.ro suportă costul de retur.


5. Cum alimentez contul?

Ai posibilitatea să-ți alimentezi contul prin următoarele metode:

Card bancar – direct din contul tău accesând secțiunea  „Financiar/Alimentează-ți contul/Cu cardul bancar”.
Ordin de plată – de la sediul oricărei sucursale de banci.
SMS – din rețelele Orange, Vodafone. Codul trebuie încărcat în cont în maxim 12 ore de la primire.
Mandat poștal – accesezi secțiunea „Financiar/Alimentează-ți contul/Prin mandat poștal”, introduci suma pe care dorești să o plătești și completezi datele personale necesare la efectuarea trimiterii poștale. În plicul pe care îl vei primi se afla un cod pe care trebuie să-l introduci în secțiunea „Contul meu/Confirmă plata”. După confirmarea plății, contul va fi alimentat cu suma aleasă.

Suma minima pentru alimentarea contului pornește de la 1 euro și variază în funcție de metoda pe care ai selectat-o în secțiunea „Contul meu/Financiar/Alimentează-și contul”.


6. Cum generez un AWB din cont?

Daca ai o tranzactie prin serviciul Garantia de Livrare si trebuie sa generezi AWB-ul din contul tau, acceseaza  sectiunea „Contul meu/Activitate/Comenzi„ si link-ul „Genereaza document Fan Courier/DPD„

Generare document AWB

  • Ti-au fost utile informatiile?
  • Da   Nu

Ai nevoie de mai multe informatii? Contacteaza-ne