Taxe și comisioane

Okazii.ro percepe doua tipuri de taxe:
Taxa de listare – percepută pentru listarea unui produs
Comisionul de tranzacționare – perceput atunci când este înregistrată o comandă pentru un produs

Taxa de listare

Listarea primelor 100 de produse pe Okazii.ro este gratuită, apoi se percepe o taxa de 0.01 EUR*. Sunt considerate listări atât activările inițiale cât și repunerile în vânzare automate sau manuale.

În categoriile Servicii, Afaceri si industrie, Autoturisme, Autoutilitare și Imobiliare se pot posta doar anunțuri, fără a fi percepută vreo taxă suplimentară.

Pentru categoriile Artă și Obiecte de colecție respectiv Librărie și toate subcategoriile acestor listarea produselor este gratuită indiferent de valoarea produselor listate.

Listarea produselor cu preţul mai mic de 20.01 de lei sau 5.01 EUR este gratuită, în cazul licitațiilor prețul de referință este cel de pornire, cel rezervat sau prețul blitz.

Comisionarea

Atunci când este înregistrată o comandă fără ca aceasta să fie efectuată prin serviciul Garanția de Livrare sau prin serviciul Plata cu Cardul, din contul vânzătorului este retras un comision procentual din valoarea integrală a tranzacţiei. Comisionul se calculează pentru fiecare comandă, în funcție de valoarea totală a tranzacției, având ca bază de calcul valoarea totală a comenzii la care se adaugă prețul transportului (pentru claritate, baza de calcul comision = valoare totală produse comandate + preţ servicii de transport).
Comisionul pentru comenzile efectuate prin Garanția de Livrare și Plata cu Cardul se calculează cu respectarea regulilor speciale din secțiunile corespunzătoare ale Acordului de utilizare.
Achitarea comisioanelor se realizează prin alimentarea contului de utilizator.
Costurile pentru serviciile oferite de Okazii.ro sunt afisate fara TVA, acesta urmand a fi achitat la alimentarea contului.

Returnarea comisioanelor


Recuperarea comisioanelor pentru tranzactiile nefinalizate se realizeaza fie prin anularea comenzii, fie ca urmare a neridicării comenzii de către cumpărător, numai în condiţiile menţionate mai jos.
Comanda poate fi anulata de catre vanzator din sectiunea Contul meu/Comenzi sau de catre cumparator din sectiunea Produse cumparate/castigate. Toti vanzatorii au posibilitatea de anulare a comenzilor insa returnarea comisioanelor se va realiza doar daca acestia au un rating de calitate de 3+, 4, sau 5. In cazul
in care vanzatorul are un rating de calitate de 3, 2, 1 sau nu are calculat acest indicator anularea comenzii nu va duce si la returnarea comisionului.

Rating-ul de calitate este un indicator ce se calculeaza în modalitatea descrisă aici, in prima zi a lunii
pentru activitatea din luna precedenta si este afisat in sectiunea Contul meu/Activitate.
Anularea unei comenzi se va putea realiza, atat de vanzator cat si de cumparator, in termen de 3 zile lucratoare de la data la care a fost plasata comanda sau intr-un interval egal cu timpul estimat de livrare, afisat in pagina produsului, daca acesta este mai mare de 3 zile lucratoare.

Recuperarea comisioanelor ca urmare a neridicării comenzii de către cumpărător se poate realiza indiferent de ratingul de calitate al vânzătorului, numai daca vanzatorul expediaza produsul printr-unul din curierii Cargus, DPD, Fan Courier, GLS, Sameday sau Posta Romana si furnizeaza un numar de tracking in sectiunea Comenzi; comisionul va fi returnat in mod automat daca prin tracking-ul de la firma de curierat se obtine statusul Colet neridicat.

Înștiințările de plată

Înștiințările de plată se emit în mod automat atunci când suma datorată de către un utilizator depășește 1 EURO.
Înștiințările de plată se emit în data de 1 a fiecărei luni pentru operațiunile din luna precedentă.

Termenul de plată pentru înștiințările de plată este de 10 zile calendaristice de la emitere.

Valoarea unei înștiințări de plată nu se actualizează atunci când se fac alimentări parțiale și nu ţine cont de solicitările de returnare a comisioanelor inițiate de către un vânzător în acea perioadă.Pentru a vizualiza toate înștiințările de plată din ultimele 18 luni în secțiunea Financiar, click pe Înștiințări de plată din meniul “Raportări financiare” din partea stângă a paginii.

Achitarea sumei din înștiințarea de plată se realizează prin alimentarea contului de utilizator. Dacă, după emiterea înștiințării de plată, vânzătorului îi sunt returnate comisioane sau primește bonusuri din partea Okazii.ro, acestea vor fi considerate alimentări.

Exemplu: în data de 30 iunie se emite o înștiințare de plata cu valoarea de 10 EURO. Dacă vânzătorului i se va returna un comision în valoare de 2 EUR în data de 1 iulie, pentru achitarea înștiințării de plată acesta va trebui să mai achite doar 8 EURO.

Termenul de plată al unei înștiințări este de 10 zile de la data emiterii, iar dacă aceasta nu este achitată, contul este suspendat până la efectuarea plății. În cazul în care contul îți este suspendat temporar pentru neplată vei fi notificat printr-un e-mail, iar accesul la serviciile de punere în vânzare, promovare și import produse îți va fi restricționat.

Valorile comisioanelor variază în funcție de categoria în care se realizează tranzacția.

Pentru categoriile care nu sunt mentionate in tabelul de mai sus, comisionul perceput va fi de 6%, cu exceptia categoriilor Servicii, Afaceri si industrie, ATV si Snowmobile, Barci, Motociclete, Anunturi auto gratuite, Imobiliare si Servicii GSM unde se pot lista doar vanzari de tip anunt pentru care nu se percepe comision.
Comisionul minim perceput pentru subcategoria Dezmembrări este de 0.40 EUR.
Pentru toate categoriile, cu exceptia celor in care se pot adauga doar vanzari de tip Anunt (Servicii, Afaceri si industrie, ATV si Snowmobile, Barci, Motociclete, Anunturi auto gratuite, Imobiliare si Servicii GSM) percepem un comision minim de de 0,8 lei pentru Vânzătorii Premium sau de 1 leu, dacă vânzătorul nu este Vânzător Premium, după caz.
Produsele din categoria Computere/Dezmembrări laptopuri sunt comisionate cu 3,5% din valoarea comenzii, dar nu cu mai puțin de 0,40 EURO.
Comisionul maxim perceput pentru fiecare bucată/produs inclus/ă într-o comandă este de 99 euro.

Tarifele pentru serviciile oferite de Okazii.ro sunt afisate fara TVA, acesta urmand a fi achitat la alimentarea contului.Tarifele pentru serviciile oferite de Okazii.ro sunt afisate fara TVA, acesta urmand a fi achitat la alimentarea contului.

Alimentarea contului

Pentru alimentarea contului ai la dispoziție o serie de modalități menite să facă acest proces cât mai ușor pentru tine.
Îți poți alimenta contul prin:
– ordin de plată
– SMS
– cardul de credit/debit
– mandat poștal

Ordin de plată

Această metodă este disponibilă atât pentru persoanele fizice cât și pentru cele juridice, iar suma minimă care poate fi plătită este de 1 EUR.
Ordinul de plată poate fi completat la sucursala oricărei bănci din România sau poate fi realizat în mod electronic. Pentru identificarea corectă a plăților este important ca în detaliile plății să fie specificat și username-ul contului de utilizator Okazii.ro pentru care faci plata.
Datele contului bancar al Okazii.ro care îți sunt necesare la completarea ordinului de plată, sunt următoarele:

BITFACTOR S.R.L
Cod fiscal : RO33928115
Cod IBAN: RO 70 BREL 0002 0009 1301 0103
Banca: Libra Bank România – Sucursala Pantelimon

*toate plățile trebuie realizate în lei, conversia în euro urmând să se facă automat la cursul BNR din ziua în care plata a fost efectuată.
După efectuarea plății este necesar să ne trimiți o copie a ordinului de plată pe adresa de e-mail plati@okazii.ro, confirmarea alimentării putând dura până la 15 zile.

SMS

În cazul alimentării prin SMS poți face plata online sau offline.
Plata online prin SMS

În cazul alimentării prin SMS online, suma standard ce poate fi plătita este de 10 EURO. Metoda este disponibilă pentru rețelele de telefonie mobila Orange și Vodafone.

Primul pas presupune validarea numărului de telefon de pe care dorești să faci plata, având posibilitatea să îl folosești pe cel precompletat (cel asociat contului) sau să introduci un alt număr de telefon. Va trebui să trimiți codul afișat în pagină, prin SMS, la numărul 7410, urmând să completezi apoi codul de validare primit și să apeși VALIDEZ.
Plata va fi confirmată instant și contul tău va fi creditat cu 10 EURO.

Plata offline prin SMS

Sumele standard ce pot fi alimentate prin această metodă sunt de 5, respectiv 10 EURO.
În cazul variantei de 5 EURO contul va fi alimentat cu suma de 4.5 EURO, diferența datorând-se costurilor de procesare a plății.

– plata de 10 EURO se face prin trimiterea textului okazii10 la numărul 7440 pentru  rețelele Orange și Vodafone (cost total 10.10 EURO +TVA)
– plata de 5 EURO se face prin trimiterea unui SMS cu textul okazii5 la numărul 7440 pentru  rețelele Orange și Vodafone (cost total 5.10 EURO +TVA)

Codul primit prin SMS trebuie introdus în secțiunea “Introdu codul primit”, confirmarea plății realizându-se instant.
La alimentarea contului poate fi folosit orice număr de telefon mobil, însă valoarea maximă care poate fi încărcată de pe același număr este de 20 EUR/lună.

Carte de credit/debit

În secțiunea Financiar a contului poți alege să plătești cu cardul,atât în calitate de persoană juridică cât și de persoană fizică. Plățile prin intermediul cardurilor de debit sau credit sunt procesate de către partenerii noștri prin intermediul unei conexiuni securizate SSL, datele transmise fiind criptate.

Procesul de plată decurge astfel:
– alegi opțiunea de plată cu cardul bancar și apoi selectezi suma pe care dorești să o alimentezi
– vei fi redirecționat automat către pagina procesatorului de plăti unde vei furniza datele cardului tău
– imediat după procesarea plății, suma alimentată se va regăsi în contul tău de utilizator

Pentru plățile cu carduri credit/debit emise sub sigla Visa și MasterCard (Visa/Visa Electron și Mastercard/Maestro) este folosit sistemul 3D Secure elaborat de aceste organizații care asigură tranzacțiilor online același nivel de securitate ca al celor realizate la bancomat sau în mediul fizic, la comerciant.

În cazul în care cardul tău nu este înrolat în sistemul 3D Secure și nu poți efectua plata, îți recomandăm să iei legătura cu banca emitentă a cardului.
Suma minimă de plată este de 1 EURO.

Mandat poștal

Procesul decurge astfel:
Accesezi secțiunea Financiar/Alimentează contul, introduci suma pe care dorești să o plătești și ne furnizezi câteva date personale necesare la efectuarea trimiterii scrisorii prin curier. În maxim o zi lucrătoare de la lansarea comenzii îți vom trimite prin curier un plic însoțit de o sumă ramburs.

Reprezentantul firmei de curierat te va contacta pentru a stabili ora la care se va face livrarea.

Valoarea rambursului este suma aleasă de tine la cursul oficial BNR din ziua plații plus TVA. În plicul pe care îl vei primi se află codul cu care vei confirma plata intrând în secțiunea Contul meu – Confirmă plata. Imediat după ce ai confirmat plata, contul îți va fi alimentat.
Suma minimă de plată este de 20 EUR

Sistemul de facturare

Pentru a-ți activa contul de persoană juridică este necesar să accesezi secțiunea Date cont și să alegi opțiunea Cont business. După introducerea datelor de facturare și salvarea acestora vei putea descarca și contractul de prestări servicii pe care îl poți trimite semnat și stampilat la adresa

Bitfactor SRL
B-dul Pierre de Coubertin Nr 3-5, Office Building, Etaj 2
Sector 2, Cod Postal 021901
București;

După înregistrarea în calitate de persoană juridică, pe data de 1 a fiecărei luni ți se va emite o factură pentru serviciile din luna anterioară. Facturile emise sunt disponibile în secțiunea Facturi fiscale 

Dacă ai alimentat contul în calitate de persoana fizică și dorești o factură fiscală este necesar să soliciți acest lucru prin intermediul unui e-mail la adresa suport@okazii.ro în care să precizezi următoarele informații: nume, prenume și adresă.

Solicitările pot fi trimise în maxim 30 de zile de la realizarea plății.

Facturi pentru comisioanele reţinute la tranzacţii cu Garanţia de Livrare

Utilizatorii persoane juridice au acces direct din cont la factura fiscală pentru comisioanele reținute la tranzacțiile realizate prin Garanția de Livrare, cu plata ramburs sau cu cardul.
Aceste facturi se emit în mod automat în prima zi a lunii, pentru tranzacțiile realizate în luna anterioară, dacă vânzătorul a completat în prealabil datele de facturare în secțiunea Setări/Profil/Date de facturare.
Facturile emise vor fi disponibile în format digital în cadrul secțiunii Financiar/Raportări financiar/Facturi fiscale .

Informatiile au fost utile?
DaNu

Ai nevoie de mai multe informatii? Contacteaza-ne