Cum pui în vânzare

Pentru a putea să vinzi pe Okazii.ro este necesar să ai un cont activ, iar dacă nu ai, te poți înregistra aici. Odată logat în cont poți pune în vânzare produse.

Pe Okazii.ro poți folosi următoarele tipuri de vânzări:
– Instant (la preț fix)
– Licitație
– Mokazie
– Anunț

Vânzarea Instant (la preț fix)

Vânzarea de tip Instant este cea mai răspândită și cea mai simplă modalitate de vânzare a unui produs. Aceasta permite cumpărătorilor să plaseze o comandă la un preț fix, datele de contact fiind trimise instant ambilor participanți la tranzacție.

Ai posibilitatea de a activa și funcția de negociere prin intermediul căreia cumpărătorii pot propune un alt preț decât cel afișat în pagina produsului. Dacă acesta este acceptat de tine, cumpărătorul este declarat câștigător și primește datele de contact ale vânzătorului. Ofertele propuse de cumpărători pot fi găsite în secțiunea Negocieri: oferte primite.

Vânzarea de tip Instant este recomandabilă atunci când știi exact prețul pe care dorești să îl obții pentru produsul tău și dorești ca tranzacția să se realizeze cât mai repede.

Vânzarea de tip Standard (licitație)

Acest tip de vânzare este recomandat atunci când vrei să vinzi produsul la cel mai mare preț oferit de un cumpărător pentru produsul tău. Poți opta pentru vânzarea prin licitație în pasul doi al punerii în vânzare.

La punerea în vânzare, tu vei stabili un preț de plecare și poți avea și un preț blitz la care ești dispus să vinzi imediat și/sau un preț rezervat sub care nu ești dispus să vinzi.

Pentru a înțelege cum funcționează acest tip de vânzare, mai jos sunt doua exemple:

1. Prețul de pornire este 1 RON iar perioada de afișare pe site este de 15 zile (nu este setat prețul blitz și nici cel rezervat).
Se fac următoarele oferte:
Oferta 1 = 1,5 RON
Oferta 2 = 1,8 RON
Oferta 3 = 2 RON
La sfârșitul celor 15 zile câștigătorul licitației este cel care a oferit 2 lei.

2. Prețul de pornire este de 10 lei, prețul rezervat este de 15 lei și prețul blitz este de 25 lei. Durata licitației este de 15 zile.
Se fac următoarele oferte:
Oferta 1 = 12 RON. Ofertanții sunt informați că prețul curent este mai mic decât prețul rezervat.
Oferta 2 = 16 RON. Ofertanții sunt informați că prețul curent este mai mare decât prețul rezervat.
Oferta 3 = 18 RON
Oferta 4 = 25 RON

Produsul este câștigat la prețul blitz și licitația se termina mai devreme, câștigător este ofertantul care a plasat oferta pentru 25 de lei. Dacă oferta 3 era ultima, atunci licitația s-ar fi terminat la sfârșitul timpului de afișare și ofertantul 3 ar fi fost câștigătorul.

Daca prețul rezervat nu este atins de niciun ofertant, vânzarea se va încheia fără succes și nu se va declara niciun câștigător.

Vânzarea de tip Standard este recomandabilă atunci când vinzi un produs mai puțin căutat și nu te grăbești să finalizezi tranzacția.

Vânzarea de tip Mokazie

Mokazia este un tip de vânzare derivat din cel Standard, cu următoarele diferențe:
– Nu are preț rezervat
– Prețul de pornire este 1RON sau 1 EURO.
Utilizatorii care nu au un calificativ general minim 2 nu pot plasa oferte de cumpărare și nu pot pune în vânzare o licitație de tip Mokazie.

Anunțul

Acestă formă de vânzare este disponibila doar pentru categoriile: Servicii, Imobiliare, Afaceri și industrie, Autoturisme și Autoutilitare.
În cadrul unui anunț, datele de contact (adresa de e-mail și numărul de telefon) sunt afișate în pagina produsului, astfel că un posibil client nu va mai fi nevoit să plaseze comanda pentru a le primi. Anunțurile au o taxă de listare care este retrasă în momentul activării, însă nu sunt comisionate.

Restricții la punerea în vânzare – Utilizator Verificat

Dacă nu ești Utilizator Verificat și dorești să vinzi un produs cu o valoare mai mare de 100 euro, îl vei putea livra doar prin predare personală sau printr-un curier cu Garanția de Livrare. Pentru eliminarea restricțiilor trebuie să devii Utilizator verificat.
În cazul în care ai contul suspendat pentru neplata sumelor restante către Okazii.ro, vei putea cumpăra, dar nu vei putea pune în vânzare produse.

Recomandări generale

Modul în care este prezentat un produs este esențial atunci când un utilizator ia decizia de cumpărare.
Pentru a-ți spori șansele de a vinde, îți oferim câteva recomandări:

Titlul produsului – trebuie să fie denumirea exactă a produsului. Acolo unde este cazul, este recomandabil să fie precizat și modelul. În acest fel, produsul tău va fi găsit ușor de către cumpărători. Evită formulări de genul “ofertă”, “mokazie”, “vând”. Aceștia termeni nu sunt folosiți de cumpărători atunci când fac o căutare.

Categoria – alege cu atenție categoria astfel încât să fie cea corectă. Dacă produsul va fi încadrat într-o categorie greșită, îl vor găsi mai puțini potențiali cumpărători.

Fotografiile – fotografiile vând. Asigură-te că ai surprins produsul din toate unghiurile relevante. Încearcă să evidențiezi defectele dacă acestea există. În acest fel vei evita orice fel de neplăceri. Dacă produsul tău este nou, poți utiliza fotografii generice, similare cu cele de pe site-ul producătorului. Atunci când vinzi un produs second hand, adăugă fotografii reale ale acestuia.

Prețul – unul dintre cei mai importanți factori ai unei tranzacții. Înainte de a stabili prețul produsului tău verifică şi care este prețul mediu la care alți vânzători oferă același produs. În acest fel te vei asigura că oferi prețul corect.

Descrierea – trebuia să prezinte toate caracteristicile importante ale produsului și să atragă cumpărătorii. Evită formulări negative care îi pot îndepărta pe potențialii clienți şi încearcă să impui cât mai puține condiții. Experiența pentru cumpărător trebuie să fie cât mai plăcută şi ușoară.

Metodele de livrare – oferă livrare gratuita prin curier. În acest fel, produsele vor ajunge repede la clienții tăi. Livrarea gratuită reprezintă încă un aspect care te poate diferenția în raport cu ceilalți vânzători.

Comunicarea – fii deschis la dialog și încearcă să răspunzi cât mai repede întrebărilor primite prin intermediul forumului. Atunci când primești o comandă, contactează clientul pentru confirmare. În acest fel eviti şi cazurile în care coletul nu este ridicat. Dupa ce ai livrat produsul, poți reveni la client pentru a-l întreba dacă a fost mulțumit de produs și livrare. Astfel, îți vei crește şansele de a primi un calificativ pozitiv și de a-ţi face un client fidel.

Promovările – în special dacă ești la început, promovările vor oferi produselor tale o expunere mai mare și implicit, mai multe șanse de a vinde mai repede.

  • Ti-au fost utile informatiile?
  • Da   Nu