Punerea in vanzare

Pentru a pune în vânzare un produs, trebuie să ai un cont valid pe Okazii.ro. Click aici pentru a te înregistra. Apoi dă click pe butonul “vinde” din meniul de sus şi completează formularul de vânzare.

Orice produs pus în vânzare trebuie să fie în concordanţă cu Politica de Listare.
Poţi vinde orice produs asupra căruia ai dreptul de vânzare, care respectă Acordul de Utilizare şi nu apare în Lista produselor interzise sau îndoielnice.

În momentul în care pui în vânzare un produs, îţi asumi angajamentul ferm şi legal de a-l vinde celui care respectă condiţiile tale de vânzare.
În cazul unei licitaţii de tip Standard sau Mokazie, ai obligaţia să vinzi produsul cumpărătorului care a făcut oferta cea mai mare. Dacă ai primit una sau mai multe oferte ce depăşesc preţul minim, eşti obligat să închei tranzacţia.
Ofertanţii sau potenţialii ofertanţi îţi pot pune întrebări prin e-mail sau în timpul diverselor schimburi de opinii ce au loc pe parcursul unei tranzacţii. Nu ezita să răspunzi tuturor întrebărilor.

Poţi opri vânzarea mai devreme de termenul declarat, atunci când ai un motiv întemeiat, cum ar fi:

– ai vândut deja produsul scos la vânzare printr-o oricare altă metodă;

– te-ai hotărât să nu mai vinzi produsul respectiv. Poţi opri licitaţia accesând secţiunea Contul meu – Licitatii active. Anulările sunt făcute publice în istoricul licitaţiei.

Dacă anulezi vânzarea, in cazul licitaţiilor de tip standard sau mokazie cu oferte, calificativul tău va scădea automat cu un punct.

Modalităţi de vânzare pe Okazii.ro

A. Licitaţia

B. Vânzarea instantă

C. Anunțul

A. Licitaţia de tip Standard

Caracteristici:

Produse puse în vânzare Unul
Preţ de pornire Preţul de la care va începe ofertarea pentru produsul pus în vânzare.
Preţ Blitz Preţul la care eşti dispus să vinzi imediat, chiar dacă termenul licitaţiei nu s-a terminat. Acesta trebuie să fie mai mare decât preţul de pornire.
Preţul Rezervat Este preţul minim la care eşti gata să vinzi produsul. Acesta nu va fi arătat ofertanţilor în timpul licitaţiei.
Durata de afişare a licitaţiei 3,5,7,15,30 zile
Câştigător Ofertantul care a plasat cea mai mare ofertă ce atinge sau depăşeşte preţul rezervat, cu condiţia ca preţul rezervat să fie specificat.
Obligaţia vânzătorului Să vândă la orice preţ care este egal sau mai mare decât preţul rezervat, cu condiţia ca preţul rezervat să fie specificat.

Paşii de licitare:

Preţ minim Preţ maxim Pas
0,01 1 0,05
1 5 0,25
5 25 0,5
25 100 1
100 250 2,5
250 500 5
500 1000 10
1000 2500 25
2500 5000 50
peste 5000 100

Exemplu de funcţionare a acestui tip de licitaţie:

Utilizatorul oferă spre vânzare un produs, face o descriere completă a acestuia şi stabileşte preţul de pornire la 1 leu. Licitaţia durează 15 zile.

Se fac următoarele oferte:

Oferta # 1 = 1,5 lei
Oferta # 2 = 1,8 lei
Oferta # 3 = 2 lei

La sfârşitul timpului de afişare, câştigătorul licitaţiei este cel care oferit 2 lei.

Un exemplu corect de Licitaţie Standard cu preţ blitz şi preţ rezervat:

Utilizatorul pune în vânzare un produs, face o descriere completă a acestuia, stabileşte preţul de pornire la 10 lei, preţul rezervat la 15 lei şi preţul blitz la 25 lei. Durata licitaţiei este de 15 zile.

Se fac următoarele oferte:

Oferta #1: 12 lei. Ofertanţii sunt informaţi că preţul curent este mai mic decât preţul rezervat.
Oferta #2: 16 lei. Ofertanţii sunt informaţi că preţul curent este mai mare decât preţul rezervat.
Oferta #3 18 lei
Oferta #4 25 lei

Produsul este câştigat la preţul blitz si licitaţia se termină mai devreme.
Câştigătorul este ofertantul care a plasat oferta pentru 25 de lei. Aşa că el are dreptul să cumpere produsul. Dacă oferta #3 era ultima, atunci licitaţia s-ar fi terminat la sfârşitul timpului de afişare şi ofertantul #3 ar fi fost câştigătorul.

Licitaţia de tip Mokazie

Mokazia este un tip de licitaţie în care condiţiile de funcţionare ale licitaţiei standard au fost modificate. Se pot introduce în licitaţie orice obiecte acceptate de Politica de listare a Okazii.ro.

Caracteristicile licitaţiilor din categoria Mokazii:

1. Licitaţii folosite:

Singurul tip de licitaţie folosit în acesta categorie este Licitaţia Standard .

2. Preţ de pornire:

Preţul de pornire este fix; puteţi alege între un preţ de pornire de 1 Euro, sau 1 Leu.

3. Preţ rezervat:

Mokazia nu are preţ rezervat, astfel încât Câştigătorul este utilizatorul care a plasat cea mai mare ofertă în timpul oficial al licitaţiei.

4. Preţul Blitz:

Se păstrează aceleaşi condiţii ca în cazul licitaţiei standard.

5. Durata licitaţiei:

Este prestabilită la 3 zile, 5 zile, 7 zile, 10 zile, 15 zile sau 30 de zile.

6. Regimul ofertelor:

Se păstrează aceleaşi condiţii ca în cazul licitaţiei standard.

Cea mai mare ofertă este declarată câştigatoare

B. Vânzarea instantă

Produse puse în vânzare Unul sau mai multe produse identice
Preţ fix Preţul pe produs (indiferent câte produse sunt plasate spre vânzare) stabilit de vânzător
Durata 3, 5, 7, 15, 30 zile
Preţ de cumpărare Este întotheauna egal cu preţul fix stabilit de vânzător
Obligaţiile cumpărătorului Cumpărătorul trebuie să achiziţioneze numărul de produse specificat, la preţul fix stabilit de vânzător

Exemplu de Vânzare corectă:

Vânzătorul oferă spre vânzare 5 telefoane identice “nokia” la preţul fix de 600 de lei, la data de1 Septembrie, pe o perioadă de 30 de zile.

In această perioadă se încheie următoarele tranzacţii:

Oferta #1: 2 Septembrie pentru 4 telefoane.

Pe 5 Septembrie vânzătorul măreşte numărul de produse rămase de la 1 la 6.

Oferta #2: 8 Septembrie pentru 1 telefon.

Pe 10 Septembrie vânzătorul măreşte pretul fix la 700 de lei.

Oferta #3: 15 septembrie pentru 3 telefoane.

Următoarele oferte sunt câştigătoare:

Oferta #1: Pe 2 Septembrie cumpărătorul achiziţionează 4 telefoane la preţul de 600 de lei fiecare.

Oferta 2: Pe 8 Septembrie cumpărătorul achiziţionează 1 telefon la preţul de 600 de lei.

Oferta 3: Pe 15 Septembrie cumpărătorul achiziţionează 3 telefoane la preţul de 700 de lei fiecare.

– 3 telefoane rămân nevândute, produse care se repun în vânzare.

C. Anunțul

Anunțul reprezinta o modalitate de punere în vanzare ce este scutită de comisionare.

Caracteristica principala a acestui tip de vânzare este faptul ca datele de contact sunt vizibile pentru toți utilizatorii sitului, făra a mai fi nevoie de plasarea unei oferte.

Activarea unui anunț presupune achitarea unei taxe in valoare de 2 euro.

Categoriile în care pot fi introduse anunțuri sunt Afaceri si industrie, Imobiliare si Servicii.

Ghidul vânzătorului

Informaţiile de mai jos te vor ajuta nu doar să câştigi bani din vânzarea produselor ci şi să deprinzi informaţii şi instrumente de marketing utile pentru afacerea ta.

La punerea în vânzare a unui produs, urmăreşte ca acesta să fie insoţit de o descriere cât mai corectă şi completă. Procedând astfel, vei evită toate întrebările pe care ţi le vor pune posibilii cumpărători.

– un titlu scurt şi sugestiv şi o descriere completă a produsului, îţi vor fi de ajutor la încheierea unei tranzacţii.

– foloseşte HTML-ul pentru a-ţi promova produsele intr-un mod creativ.

– adaugă fotografii profesioniste în descrierea produsului

Foloseşte termeni cât mai exacţi în descrierea produsului.

– furnizează toate detaliile referitoare la modul de plată şi expediere precum şi alte cerinţe suplimentare, dacă e cazul.

– tratează fiecare participant cu respectul cu care te aştepţi să fii tratat.

– când scrii un e-mail, acordă-ţi timpul necesar să dai un răspuns coerent şi complet.

– nu uita că răspunsurile tale pot fi publicate pe forum, de aceea, când îţi exprimi opiniile încearcă să-ţi consolidezi reputaţia în faţa celorlalţi utilizatori Okazii.ro.

– contactează Cumpărătorul.

Odată ce ai primit coordonatele partenerului tău de tranzacţie, încearcă să-l contactezi cât mai repede prin e-mail sau telefon.