Garantia de Livrare prin DPD

Friday, October 28th, 2016

Ce este Garanția de Livrare?

Garanția de Livrare este un un serviciu de garantare a tranzacțiilor oferit de Okazii.ro. Pentru tranzacțiile realizate prin Garanția de Livrare cumpăratorii au la dispoziție 3 zile lucrătoare să confirme că produsul primit corespunde descrierii. În caz contrar îl pot returna și își primesc banii înapoi.

Okazii.ro va transfera banii către vânzător dupa ce cumpăratorul confirmă calitatea produsului sau dacă în cele 3 zile lucrătoare nu a fost inițiata o reclamație.

Cum pot oferi cumpărătorilor Garanția de Livrare prin DPD ?

Pentru a oferi Garanția de Livrare este suficient să livrezi produsele prin curierul DPD. Selecția curierilor o faci la punerea în vânzare sau la editarea unui produs. Costul livrării se va calcula în mod automat în funcție de greutatea coletului tău.

Cum trimit produsul?

La primirea unei comenzi va trebui să generezi din contul tau documentul de transport și să îl printezi, dupa care să chemi curierul și să precizezi că livrarea se va face prin Okazii.ro pentru a beneficia de tariful preferențial.

Costul de transport va fi retras în mod automat din contul tău de utilizator Okazii.ro – la venirea curierului trebuie doar să îi predai coletul si documentul de transport printat.

Cum primesc contravaloarea produsului?

Ai 3 modalități prin care poți încasa contravaloarea produsului vândut:
1. Într-un cont bancar
2. Prin mandat poștal
3. În contul de utilizator Okazii.ro
Poți alege cum vei primi banii accesând secțiunea Date bancare din Contul meu

Când primesc banii pentru produsul vândut?

După ce cumpărătorul confirmă calitatea produsului primit sau trec cele 3 zile lucrătoare fără a fi inițiată o reclamație, iar Okazii.ro primește confirmarea de la firma de curierat că banii au fost încasați.

Vei primi contravaloarea produsului din care se vor scadea comisionul de tranzacționare Okazii.ro și costul de transport. Plațile se fac în fiecare zi de joi a săptămânii.

De ce să ofer Garanția de Livrare?

Mai multe vânzări
• Produsele pentru care este oferită Garanția de Livrare sunt evidentiate în site
• Beneficiezi de mai multă încredere din partea cumpărătorilor

Tarife mici la expedierea coletelor
12,79 lei în orice localitate din Romania prin DPD

Tarifele conțin TVA și sunt calculate pentru livrarea unui colet de 1kg. Lista completă de tarife poate fi gasită aici.

Cum pui în vânzare

Wednesday, October 22nd, 2014

Pentru a putea să vinzi pe Okazii.ro este suficient să accesezi pagina de punere în vanzare, și să completezi formularul. La prima punere în vanzare va trebui să îți setezi o parolă și un nume de utilizator pentru contul care îți va fi creat în mod automat.

Pe Okazii.ro poți folosi următoarele tipuri de vânzări:
– Instant (la preț fix)
– Licitație
– Mokazie
– Anunț

Vânzarea Instant (la preț fix)

Vânzarea de tip Instant este cea mai răspândită și cea mai simplă modalitate de vânzare a unui produs. Aceasta permite cumpărătorilor să plaseze o comandă la un preț fix, datele de contact fiind trimise instant ambilor participanți la tranzacție.

Ai posibilitatea de a activa și funcția de negociere prin intermediul căreia cumpărătorii pot propune un alt preț decât cel afișat în pagina produsului. Dacă acesta este acceptat de tine, cumpărătorul este declarat câștigător și primește datele de contact ale vânzătorului. Ofertele propuse de cumpărători pot fi găsite în secțiunea Negocieri: oferte primite.

Vânzarea de tip Instant este recomandabilă atunci când știi exact prețul pe care dorești să îl obții pentru produsul tău și dorești ca tranzacția să se realizeze cât mai repede.

Vânzarea de tip Standard (licitație)

Acest tip de vânzare este recomandat atunci când vrei să vinzi produsul la cel mai mare preț oferit de un cumpărător pentru produsul tău. Poți opta pentru vânzarea prin licitație în pasul doi al punerii în vânzare.

La punerea în vânzare, tu vei stabili un preț de plecare și poți avea și un preț blitz la care ești dispus să vinzi imediat și/sau un preț rezervat sub care nu ești dispus să vinzi.

Pentru a înțelege cum funcționează acest tip de vânzare, mai jos sunt doua exemple:

1. Prețul de pornire este 1 RON iar perioada de afișare pe site este de 15 zile (nu este setat prețul blitz și nici cel rezervat).
Se fac următoarele oferte:
Oferta 1 = 1,5 RON
Oferta 2 = 1,8 RON
Oferta 3 = 2 RON
La sfârșitul celor 15 zile câștigătorul licitației este cel care a oferit 2 lei.

2. Prețul de pornire este de 10 lei, prețul rezervat este de 15 lei și prețul blitz este de 25 lei. Durata licitației este de 15 zile.
Se fac următoarele oferte:
Oferta 1 = 12 RON. Ofertanții sunt informați că prețul curent este mai mic decât prețul rezervat.
Oferta 2 = 16 RON. Ofertanții sunt informați că prețul curent este mai mare decât prețul rezervat.
Oferta 3 = 18 RON
Oferta 4 = 25 RON

Produsul este câștigat la prețul blitz și licitația se termina mai devreme, câștigător este ofertantul care a plasat oferta pentru 25 de lei. Dacă oferta 3 era ultima, atunci licitația s-ar fi terminat la sfârșitul timpului de afișare și ofertantul 3 ar fi fost câștigătorul.

Dacă prețul rezervat nu este atins de niciun ofertant, vânzarea se va încheia fără succes și nu se va declara niciun câștigător.

În cazul în care sunt plasate oferte în ultimul minut de valabilitate al licitației, perioada de valabiliate a acesteia se va prelungi cu încă 3 minute. Prelungirea cu 3 minute se va realiza de fiecare dată când sunt înregistrate ofere în ultimul minut.

Vânzarea de tip Standard este recomandabilă atunci când vinzi un produs mai puțin căutat și nu te grăbești să finalizezi tranzacția.

Vânzarea de tip Mokazie

Mokazia este un tip de vânzare derivat din cel Standard, cu următoarele diferențe:
– Nu are preț rezervat
– Prețul de pornire este 1RON sau 1 EURO.
Utilizatorii care nu au un calificativ general minim 2 nu pot plasa oferte de cumpărare și nu pot pune în vânzare o licitație de tip Mokazie.

Anunțul

Acestă formă de vânzare este disponibila doar pentru categoriile: Servicii, Imobiliare, Afaceri și industrie, Autoturisme și Autoutilitare.
În cadrul unui anunț, datele de contact (adresa de e-mail și numărul de telefon) sunt afișate în pagina produsului, astfel că un posibil client nu va mai fi nevoit să plaseze comanda pentru a le primi.

Restricții la punerea în vânzare – Utilizator Verificat

Dacă nu ești Utilizator Verificat și dorești să vinzi un produs cu o valoare mai mare de 250 euro, îl vei putea livra doar prin predare personală sau printr-un curier cu Garanția de Livrare. De asemenea dacă vrei să pui in vanzare mai mult de 10 produse si nu esti incă Utilizator Verificat, punerea in vânzare iti va fi blocată. Pentru eliminarea restricțiilor trebuie să devii Utilizator Verificat.
În cazul în care ai contul suspendat pentru neplata sumelor restante către Okazii.ro, vei putea cumpăra, dar nu vei putea pune în vânzare produse.

Recomandări generale

Modul în care este prezentat un produs este esențial atunci când un utilizator ia decizia de cumpărare.
Pentru a-ți spori șansele de a vinde, îți oferim câteva recomandări:

Titlul produsului – trebuie să fie denumirea exactă a produsului. Acolo unde este cazul, este recomandabil să fie precizat și modelul. În acest fel, produsul tău va fi găsit ușor de către cumpărători. Evită formulări de genul “ofertă”, “mokazie”, “vând”. Aceștia termeni nu sunt folosiți de cumpărători atunci când fac o căutare.

Categoria – alege cu atenție categoria astfel încât să fie cea corectă. Dacă produsul va fi încadrat într-o categorie greșită, îl vor găsi mai puțini potențiali cumpărători.

Fotografiile – fotografiile vând. Asigură-te că ai surprins produsul din toate unghiurile relevante. Încearcă să evidențiezi defectele dacă acestea există. În acest fel vei evita orice fel de neplăceri. Dacă produsul tău este nou, poți utiliza fotografii generice, similare cu cele de pe site-ul producătorului. Atunci când vinzi un produs second hand, adăugă fotografii reale ale acestuia.

Prețul – unul dintre cei mai importanți factori ai unei tranzacții. Înainte de a stabili prețul produsului tău verifică şi care este prețul mediu la care alți vânzători oferă același produs. În acest fel te vei asigura că oferi prețul corect.

Descrierea – trebuia să prezinte toate caracteristicile importante ale produsului și să atragă cumpărătorii. Evită formulări negative care îi pot îndepărta pe potențialii clienți şi încearcă să impui cât mai puține condiții. Experiența pentru cumpărător trebuie să fie cât mai plăcută şi ușoară.

Metodele de livrare – oferă livrare gratuita prin curier. În acest fel, produsele vor ajunge repede la clienții tăi. Livrarea gratuită reprezintă încă un aspect care te poate diferenția în raport cu ceilalți vânzători.

Comunicarea – fii deschis la dialog și încearcă să răspunzi cât mai repede întrebărilor primite prin intermediul forumului. Atunci când primești o comandă, contactează clientul pentru confirmare. În acest fel eviti şi cazurile în care coletul nu este ridicat. Dupa ce ai livrat produsul, poți reveni la client pentru a-l întreba dacă a fost mulțumit de produs și livrare. Astfel, îți vei crește şansele de a primi un calificativ pozitiv și de a-ţi face un client fidel.

Promovările – în special dacă ești la început, promovările vor oferi produselor tale o expunere mai mare și implicit, mai multe șanse de a vinde mai repede.

Instrumente pentru vânzători

Wednesday, October 22nd, 2014

Okazii.ro pune la dispoziția vânzătorilor o serie de instrumente care să ajute la creșterea numărului de tranzacții și la o gestiune eficientă a comenzilor primite de la cumpărătorii Okazii.ro.

Datorită expunerii crescute, produsele promovate se vând mai repede.

Promovări

Promovarile au rolul de a creşte expunerea produselor în cadrul site-ului și de a le evidenția. Opțiunile de promovare pentru un anumit produs pot fi activate atât la punerea în vânzare cât și ulterior, din secțiunea de vânzări active.

Tarifele pentru serviciile de promovare vor fi percepute în funcţie de activitatea utilizatorului pe site. Criteriile luate in calcul sunt: vechimea acestuia, volumul de vanzari, numarul de produse puse in vanzare,  precum şi istoricul calificativelor obţinute. Astfel, utilizatorii sunt grupaţi în 2 categorii : vânzători profesionişti şi vânzători ocazionali.

Vânzătorii profesionişti sunt cei cu o activitate insemnata pe site: un volum semnificativ de vanzari si cu un istoric bogat de calificative.
Vânzătorii ocazionali sunt cei cu o activitate redusa pe site sau vanzatorii noi, care nu au inca istoric, dar sunt in curs de acumulare calificative.

Un vânzător ocazional poate evolua intr-un interval rezonabil (câteva luni) la stadiul de vânzător profesionist, iar promovările contribuie la accelerarea ritmului de creștere/evoluție, prin vizibilitatea pe care o asigură produselor puse in vânzare.
In funcție de categoria de vânzători în care te încadrezi, se vor aplica următoarele tarife, exprimate in euro:

Promovare Vanzatori profesionisti Vanzatori ocazionali
Orice interval 7 zile 15 zile 30 zile
Speciala in liste 1,29 0,99 1,75 2,99
Extra expunere Okazii 1,99 1,49 2,49 4,25
Titlu evidentiat in liste 0,25 0,19 0,35 0,59
Pret evidentiat in liste 1,49 1,15 1,99 3,49
Chenar in liste 0,79 0,59 0,99 1,69
Culoare de fond 0,99 0,75 1,29 2,25
Chenar si fundal in liste 1,29 0,99 1,75 2,99

Costurile pentru serviciile oferite de Okazii.ro sunt afisate fara TVA, acesta urmand a fi achitat la alimentarea contului.

Pentru ca vânzarea ta să aibă o expunere mai mare, găsește cea mai buna variantă de promovare optând pentru una dintre variantele de mai sus.

Sumele plătite pentru promovarea unei vânzări nu sunt returnate in cazul in care pe perioada promovării produsului acesta nu a fost vandut pe site. Promovarea iți creste exponențial șansele de a vinde insă nu iți garantează că acest lucru se va intâmpla cu certitudine.

Rapoarte

Rapoartele te vor ajuta din punct de vedere operațional dar, pe baza lor, vei putea să vezi cum îţi poţi îmbunătăți activitatea.
Rapoartele conțin informații cum ar fi: numărul de afișări ale produselor, numărul comenzilor, eficiența promovărilor sau sumele alimentate în contul tău de utilizator.

Import produse

Dacă vrei să pui în vânzare un număr mare de produse, ai la dispoziție un instrument prin care ai controlul propriei oferte. Este suficient să imporți un fișier de tip CSV și pui simultan în vânzare sute sau chiar mii de produse. Funcționalitatea include și opțiunea de export a listei de produse. Pentru opțiunea de import click aici, iar pentru export click aici.

Alerte SMS

Serviciul de notificări prin SMS este special gândit pentru vânzători, scopul lui este de a te ajuta să fii mereu conectat cu activitatea din contul tău, direct pe mobil, astfel vei fi mai eficient și vei putea vinde mai mult.

Poți fi informat prin SMS atunci când o tranzacție se încheie cu succes, când primești o ofertă de negociere sau un mesaj de la un potențial cumpărător. Pentru a putea să-ți configurezi acest serviciu de notificări prin SMS, trebuie să-ți accesezi contul în secțiunea Setări/Notificări prin SMS. Serviciul devine disponibil după prima alimentare a contului tău și costul acestuia este de 0.05 EURO/SMS primit.

Pentru început, vei avea o limită de 10 SMS-uri primite lunar însă, dacă vrei să o extinzi, ne poți scrie pe adresa securitate@okazii.ro.
În secțiunea Financiar- Notificări SMS poți verifica zilnic numărul de SMS-uri pe care le-ai primit în luna respectivă.

Comenzi și administrare produse

Din secțiunea Activitate/Vânzări poți să gestionezi toate vânzările active, dar și comenzile primite.

Vânzări active

Filtrul disponibil în această secțiune te ajută să sortezi vânzările după criterii ca: timpul rămas până la expirare, după numărul de vizualizări, oferte primite, prețul produsului etc.
De asemenea, în dreptul fiecărei vânzări ai opțiunea să o promovezi, să o editezi, să o închizi sau să o publici pe canalele de socializare.

Comenzi

În cadrul secțiunii Comenzi poți selecta perioada de afișare a comenzilor pe ultimele 30 sau 60 de zile.
Filtrul disponibil în această secțiune îți poate afișa comenzile doar într-un anumit status, doar pe cele plătite cu cardul sau pe cele prin Garanția de Livrare.

Comenzile primite pot fi sortate în funcție de criterii ca: data la care au fost primite, metoda de transport, calificative primite sau acordate, status comanda etc.

În dreptul fiecărei comenzi găsești datele de contact ale cumpărătorului, posibilitatea de a-i acorda acestuia un calificativ dar și de a-i trimite un mesaj în cadrul mesageriei. Tot de aici poți modifica și statusul unei comenzi primite astfel încât cumpărătorul să urmărească mai ușor procesul de expediere, informațiile fiind vizibile și în contul acestuia în secțiunea Produse cumpărate/câștigate.

Pentru fiecare comandă poți adăuga și o observație personală astfel încât să le poți gestiona mai bine.
Statusurile în care o comandă se poate afla sunt cele de mai jos:
Vânzări încheiate
Atunci când o vânzare este încheiată, ea va fi afișată în secțiunea Vânzări încheiate.
Cu succes – dacă exista un câștigător.
Fără succes – dacă produsul pus în vânzare nu a fost câștigat.

Dacă o vânzare este ștearsă într-una dintre cele două secțiuni de mai sus, aceasta va fi afișată în secțiunea Șterse. Informațiile din secțiunea Vânzări încheiate sunt disponibile timp de maxim 60 de zile.

Produse cu reducere

Reducerile reprezintă un instrument foarte puternic de marketing, acestea atrăgând cumpărătorii în mod constant. Opțiunea de aplicare a reducerilor este disponibilă în secțiunea Activitate/Produse cu reducere cu reducere, acolo vei putea bifa “Activează-ţi serviciul”.
Poți aplica un procent de reducere a prețului pentru o anumită categorie de produse sau poți să definești reducerea de preț pentru fiecare vânzare în parte.

Produsele care au preţuri reduse vor fi scoase în evidență în rezultatele căutărilor, pentru a le creşte vizibilitatea.

Garanția de Livrare

Garanția de Livrare te va ajuta să câștigi încrederea clienților tăi. Astfel, îți vei mări șansele de a finaliza cu succes un număr mare de tranzacții.
Toate produsele expediate cu Garanția de Livrare beneficiază de tarife preferențiale de trimitere pentru curierii DPD și Fan Courier, aceste tarife fiind negociate de către Okazii.ro.

Poți folosi acest serviciu pentru toate produsele tale selectând la punerea în vânzare curierul DPD sau Fan Courier. Înainte de activare, asigură-te că ai completat datele bancare.

Discount transport

Folosind acest instrument de marketing poți încuraja cumpărătorii care utilizează coșul de cumpărături să cumpere mai mult de la tine. Pentru produsele puse în vânzare îți pot seta o politică de discount a transportului în funcție de:
– Numărul de produse comandate de cumpărător
– Valoarea comenzii
– Valoare transportului

În cadrul fiecărei politici există trei exemple predefinite pentru reducerea costului de transport și poți opta pentru unul dintre acestea sau îți poți seta propriile praguri de reduceri în funcție de caracteristile produselor vândute.

Plecat în vacanţă

Dacă există perioade în care nu poţi gestiona produsele tale active de pe site, poţi activa opţiunea Plecat în vacanţă. Este suficient să alegi data de start şi cea de sfarsit. În perioada în care această opţiune este activă, produsele tale nu vor mai fi afişate. La expirarea perioadei de vacanţă produsele se vor reactiva în mod automat cu perioada de valabilitate din momentul în care au fost suspendate.
Opţiunea poate fi activată din secţiunea Setări a contului de utilizator Okazii.ro.

Ignoră utilizatori

Opţiunea de ignorare utilizatori îţi permite să blochezi accesul anumitor utilizatori la produsele tale. Dacă blochezi un anumit utilizator acesta nu va putea plasa comenzi pentru produsele tale şi nu îţi va putea pune întrebări în forumul public.
Adăugarea de utilizatori se face din secţiunea Setări, fiecare utilizator suspendat putând fi reactivat.

Mesaj pentru cumpărători

Mesajul pentru cumpărători reprezintă un text ce este inserat în e-mail-urile automate pe care le primesc cumpărătorii atunci când plasează o comandă la tine. Astfel, pe lângă informaţiile standard (datele tale de contact şi informaţiile legate de produs) poţi insera şi alte observaţii suplimentare pe care le consideri utile.
Mesajele pentru utilizatori pot fi activate din secţiunea Setări.

 Politici comerciale

Politicile comerciale îți permit să comunici potențialilor cumpărători informații suplimentare despre aspecte cum ar fi modalitatea de livrare a produselor, modalitățile de plată acceptate de către tine sau procedura de retur.
În acest fel poți să-ți structurezi mai bine datele din pagina produsului iar cumpărătorii vor putea să parcurgă mai ușor textul.
Informațiile se completează în secțiunea Contul meu/Setari/Politici comerciale și apoi, după validarea acestora din partea Okazii.ro, vor fi afișate în paginile tuturor produselor.

Cerere de ofertă

Ce este cererea de ofertă

Cerea de ofertă reprezintă un instrument gratuit prin intermediul căruia poți realiza vănzări chiar dacă nu ai listate produse pe site.

Mod de funcționare

În calitate de vănzător, primul lucru pe care trebuie să îl faci este să îți activezi serviciul accesând link-ul Setări primire cereri de ofertă. În această secțiune vei putea alege categoriile de produse pentru care dorești să primești cereri de ofertă.

De fiecare dată când un cumpărător va solicita o oferta pentru un produs dintr-o categorie la care te-ai abonat vei primi o notificare la adresa de e-mail asociată contului tău.

Toate cererile de ofertă le poți gestiona din secțiunea Cereri de ofertă primite

Răspunsul la o cerere de ofertă primită îl poți da prin intermediul unui produs pe care îl ai deja la vânzare sau prin adăugarea unui nou produs. Adăugarea unui nou produs se poate face foarte ușor, într-un singur pas.

După activarea produsului cumpărătorul va putea plasa o comandă pentru acesta.

Activarea serviciului este gratuită aplicându-se doar comisioanele standard de tranzacționare.

Serviciul este disponibil doar pentru categoriile din secțiunea Auto, moto, piese, accesorii.

Magazine Okazii.ro

Magazinele Okazii.ro reprezintă un serviciu dedicat vânzătorilor care dețin un volum important de produse și care doresc să își dezvolte propria afacere prin intermediul unui magazin online.

Avantajele creării unui magazin pe Okazii.ro sunt:
– Uneltele de design și personalizare magazin
– Management de listare rapid prin intermediul unui feed de tip XML sau prin import cu un fișier Excel
– Posibilități de promovare articole, atât în cadrul magazinului, cât și pe Okazii.ro
– Instrumente puternice de marketing: reduceri, cross-promotion, e-mail marketing
Categorii speciale individualizate astfel încât să îţi poţi afişa oferta de produse
Toate detaliile despre crearea unui magazin online pe Okazii.ro le găsești aici

Garantia de Livrare

Wednesday, October 22nd, 2014

Serviciul gratuit Garanția de Livrare îi încurajează pe clienți să cumpere de la tine cu aceeași încredere și satisfacție garantată la care se așteaptă de la orice magazin care le inspiră siguranță.

Acesta este cel mai modern și sigur mod de a vinde online – Okazii.ro garantează pentru tine! Vei livra prin DPD sau Fan Courier, cele mai bune servicii de curierat din România, la un preț foarte convenabil, negociat pentru tine de către echipa noastră. Banii vor ajunge apoi direct în contul tău.

În plus, ai reclamă gratuită cu efect de reclamă plătită. Okazii.ro va comunica intensiv acest program, în toate paginile disponibile cumpărătorilor. Produsele tale vor fi promovate în prima pagină Okazii.ro și vor urca automat în listări. Crește șansele de vânzare pentru produsele tale aderând la acest program!

Condițiile în care poți oferi Garanția de Livrare

1. Singurele condiții pe care trebuie să le îndeplinești pentru a oferi Garanția de Livrare pentru produsele tale sunt:
• un cont bancar valid, pe care trebuie să îl completezi în secțiunea “Date bancare” din Contul tău
• produsele trebuie livrate dintr-o localitate din rețeaua Fan Courie sau de oriunde din România prin DPD

După ce ai completat datele tale bancare, poți oferi opțional Garanția de Livrare pentru unele dintre produsele tale sau pentru toate. Tot ce trebuie să faci este să bifezi această opțiune în formularul de punere în vânzare și apoi să completezi tarifele pentru DPD sau Fan Courier.
Care sunt costurile de transport pentru coletele expediate prin Garanția de Livrare?

Costurile de transport pentru Garanția de Livrare

Datorită unui parteneriat încheiat între Okazii.ro și cei doi curieri, Fan Courier și DPD, costul de expediere a unui colet prin Garanția de Livrare este unul preferențial, conform grilei de mai jos:

Greutate colet  DPD tarif unic local/național Fan Courier livrare local Fan Courier livrare național Moneda
1 kg 12.79 9.52 14.28 RON
2 kg 13.81 10.71 15.47 RON
3 kg 14.83 11.90 16.66 RON
4 kg 15.85 13.09 17.85 RON
5 kg 16.87 14.28 19.04 RON
6 kg 17.89 15.47 20.23 RON
7 kg 18.91 16.66 21.42 RON
8 kg 19.93 17.85 22.61 RON
9 kg 20.95 19.04 23.80 RON
10 kg 21.97 20.23 24.99 RON

Cât plătesti transportul dacă nu este ridicat coletul

Okazii.ro plăteste taxa de retur in cazul tuturor coletelor trimise prin Garantia de Livrare.

Vânzătorii beneficiază de această facilitate în toate situaţiile în care coletul a fost trimis:
– prin DPD sau Fan Courier, împreună cu documentul de transport (awb-ul) generat din contul Okazii.ro;
– prin orice altă metodă de transport, dacă vânzătorul are activat serviciul „Garanţia de Livrare pentru orice modalitate de livrare”.

În cazul neridicării coletului de către cumpărător Okazii.ro plăteşte costul de retur al produsului astfel:
– pentru coletele însoţite de documentul de transport, generat din contul de utilizator Okazii.ro – curierul va înapoia vânzătorului produsul fără a mai solicita plata returului;
– pentru coletele care beneficiază de „Garanţia de Livrare pentru orice modalitate de livrare” – vânzătorul va trebui să trimită pe adresa suportgdl@okazii.ro actele de expediere şi retur ale coletului, iar Okazii.ro va face plata costului de retur în contul de utilizator.

Modul de funcționare a serviciului

După ce este comandat unul dintre produsele cu Garanția de Livrare, vânzătorul generează un document de transport (AWB) din secțiunea specială a Okazii.ro. Apoi expediază produsul prin curierul DPD sau Fan Courier către cumpărător.

Ce se poate întâmpla mai departe?

1. Vânzătorul nu trimite coletul sau coletul se pierde. Tranzacția se închide fără o plată efectuată.
2. Cumpărătorul primește coletul. În acel moment, cumpărătorul plătește curierului prețul produsului și costul transportului, așa cum au fost indicate de vânzător în pagina de tranzacție. Curierul preia banii și îi transfera către Okazii.ro. Din acest moment:
2a. Cumpărătorul confirmă calitatea produsului primit, în cel mult 3 zile de la recepționarea coletului. Astfel, tranzacția se încheie și banii sunt virați vânzătorului în următoarea zi de joi.
2b. Cele 3 zile lucrătoare trec fără nicio acțiune. Și în acest caz, banii sunt virați automat în contul vânzătorului în următoarea zi de joi urmată încheierii tranzacției.
2c. Cumpărătorul reclamă tranzacția (dacă produsul nu corespunde cu descrierea din pagina Okazii.ro de unde a fost comandat).

Reclamarea tranzacțiilor

Dacă produsul pe care l-a primit nu corespunde cu descrierea sau este deteriorat în urma transportului, cumpărătorul poate face acum o reclamație.
Acesta completează formularul special din secțiunea Suport Garanția de Livrare, moment în care se activează Pagina reclamației, iar vânzătorul este notificat automat. Pentru a deschide o reclamație, cumpărătorul trebuie să aibă completate datele contului său bancar în secțiunea „Contul meu” pentru ca ulterior banii să îi poată fi virați, în cazul rambursării.

După inițierea reclamației, vânzătorul și cumpărătorul au la dispoziție 5 zile lucrătoare pentru a găsi o soluție amiabilă pentru rezolvarea acestei neînțelegeri.
Această soluție poate fi:
1. Cumpărătorul returnează produsul către vânzător si achită costul de retur al coletului. După ce vânzătorul primește înapoi produsul, banii sunt rambursați de către Okazii.ro în contul cumpărătorului.
2. O parte din bani sunt rambursați către cumpărător, fără returnarea produsului (spre exemplu, se poate folosi această opțiune când au fost comandate 4 căni și una s-a spart pe drum). Okazii.ro trimite celor doi participanți la tranzacție sumele pe care cei doi le-au convenit astfel.
Negocierea se realizează prin Pagina reclamației din Centrul de Asistență pentru Garanția de Livrare. Soluția trebuie să fie acceptată de ambii participanți la tranzacție pentru a deveni validă.

Procedura de returnare a produsului

În cazul în care cumpărătorul returnează vânzătorului produsul, acest lucru trebuie să se întâmple în următoarea zi lucrătoare după înțelegere sau la expirarea celor 5 zile lucrătoare alocate pentru găsirea unei soluții.

După expedierea coletului retur, vânzătorul are 10 zile lucrătoare la dispoziție în care poate face următoarele lucruri:

1. Confirmă primirea și calitatea returului.
În acest caz, Okazii.ro virează banii înapoi în contul cumpărătorului.

2. Reclamă neprimirea returului.
În acest caz, cumpărătorul are la dispoziție 7 zile lucrătoare pentru a demonstra, în baza unor documente, că a trimis produsul, dar vânzătorul nu l-a ridicat, a refuzat recepționarea sau l-a recepționat de fapt. Odată cu furnizarea acestor dovezi, banii îi sunt rambursați cumpărătorului.
Dacă trec cele 7 zile și cumpărătorul nu aduce informații care să contrazică reclamația, banii îi sunt virați vânzătorului.

3. Confirmă primirea și reclamă calitatea returului.
Tranzacția se blochează până când se realizează o înțelegere scrisă între părți sau până la o decizie a unor foruri competente.

4. Dacă cele 10 zile lucrătoare trec fără nicio acțiune din partea vânzătorului, banii sunt returnați în contul cumpărătorului și tranzacția se închide.

Ghidul vânzătorului Okazii.ro

Wednesday, October 22nd, 2014

Recomandări pentru creșterea vânzărilor pe Okazii.ro
Am creat acest ghid pentru a te ajuta să fii un vânzător profesionist pe Okazii.ro, cea mai mare platformă de comerț online din România. Este rezultatul unui studiu amplu pe care echipa Okazii l-a făcut analizând tranzacțiile celor mai buni vânzători în ultimii 5 ani.
Acest ghid te va ajuta ajuta să fii un vânzător de top!

Un comerciant bun știe că această “meserie” se învață în mult timp și că necesită răbdare, perseverență și efort. Sunt multe trucuri pe care vânzătorii profesioniști le folosesc pentru a-și crește vânzările și în acest ghid plănuim să-ți împărtășim câteva dintre ele.
Cel mai important numitor comun pe care l-am identificat la vânzătorii profesioniști de pe Okazii este alinierea lor la filozofia “clientul nostru, stăpânul nostru“. Această sintagmă, se pare, nu este doar un slogan de marketing, ci un mod de gândire folosit de cei mai buni vânzători. În plus, ea este confirmată de statisticienii Okazii:
Vânzătorii care oferă servicii de calitate cumpărătorilor vând cu 143% mai mult decât ceilalți.
Ratingul de calitate pentru vânzători
Ratingul de calitate al vânzătorilor Okazii.ro este unul dintre cele mai obiective și sigure mijloace de clasificare a acestora. Sistemul reflectă feedback-ul direct al cumpărătorilor, impresia lor vis-à-vis de calitatea serviciilor oferite de vânzătorii respectivi.

Ratingul de calitate al unui vânzător este cartea lui de vizita și, cu cât un vânzător are mai multe calificative pozitive și un rating mai bun, cu atât inspiră mai multă încredere. Prin urmare, cei mai buni vânzători, cu cele mai multe tranzacții apreciate, ajung pe primele locuri în lista de căutări.
Ratingul de calitate al vânzătorilor de pe Okazii.ro se calculează în funcție de:

Calificative
Calificativele sunt baza sistemului de rating, ele arată calitatea serviciilor oferite de vânzători. Calificativele se împart în două categorii:
• Calificativele de tranzacție: pozitiv/neutru/negativ. Se iau în calcul doar calificativele primite în calitate de vânzător. Nu se ține cont de calificativele acordate automat de sistem.
• Calificativele detaliate: descriere produs, timp de livrare, cost livrare, comunicarea între partenerii de tranzacție. Cumpărătorii arată o exigență mai mare pentru produsele mai scumpe, prin urmare calificativele detaliate se vor aplica diferențiat pentru fiecare categorie de produse vândute, pentru a nu-i dezavantaja pe vânzătorii de produse premium.

Corectitudinea vânzătorilor
Vânzătorii care nu încalcă regulamentul Okazii.ro vor beneficia de un rating mai bun decât aceia care au abateri.

Activitatea pe Okazii.ro
Un vânzător care nu mai vinde în mod constant, își pierde rating-ul de calitate indiferent de valoarea acestuia.
Conform sistemului de rating de pe Okazii.ro, cei mai buni vânzători sunt marcați cu statutul Gold, Silver, sau Bronze. Aceste marcaje se regăsesc în pagina de profil a vânzătorilor.
Pentru a i se calcula ratingul de calitate, un vânzător trebuie să aibă cel puțin 5 calificative detaliate primite în ultimele 12 luni.

Semnificația ratingului este:

Rating Semnificație
GOLD Felicitări, ești unul din cei mai buni vânzători Okazii!
SILVER Felicitări, ești un vânzător foarte bun! Pentru a progresa, urmează sfaturile pe care le primești în prima pagină din Contul meu.
BRONZE Ești un vânzător bun. Urmează sfaturile din acest ghid pentru a-ți îmbunătăți performanța ca vânzător pe Okazii. Cea mai rapidă modalitate de a-ți crește ratingul și a putea obține statutul de Vânzător Premium este să urmezi sfaturile pe care le primești în Contul meu.
MEDIU Ești un vânzător cu performanță medie. Te rugăm să urmezi sfaturile din acest ghid și pe cele personalizate pe care le primești în Contul meu pentru a progresa. Ne poți contacta oricând prin formularul de contact pentru a cere ajutor personalizat.
SLAB Datorită performanței nesatisfăcătoare pe Okazii, ai ratingul SLAB. Contul tău este sub monitorizare. Te rugăm să urmezi foarte atent sfaturile din acest ghid și să îmbunătățești comunicarea cu clienții tăi. Urmează sfaturile personalizate pe care le primești în prima pagină din Contul meu pentru a nu risca închiderea contului Okazii.
VÂNZĂTOR OCAZIONAL Datorită volumului mic de tranzacții în Okazii, nu putem să-ți calculăm rating și recomandări personalizate pentru îmbunătățirea activității de vânzător. Te încurajăm să urmezi sfaturile din acest ghid pentru a-ți crește volumul vânzărilor.

Acest rating influențează vizibilitatea produselor tale pe Okazii.ro, așa că este important să-l crești pentru a putea vinde mai mult. În secțiunea Sfaturi pentru creșterea ratingului de vânzător am inclus sfaturi practice a căror aplicare aduce în general rezultate importante.

Notă. Pentru asistență adaptată la activitatea ta pe Okazii, începe prin a aplica recomandările personalizate pe care le găsești în Contul meu – Fii un vânzător mai bun. Acestea sunt calculate săptămânal printr-un sistem automat, pe baza informațiilor pe care le avem despre contul tău. Pentru mai multe detalii, te poți adresa departamentului de Asistență Clienți folosind formularul de contact.

Cum să vinzi mai mult prin Okazii

Cum să vinzi mai mult pe Okazii.ro:
În cele ce urmează îți oferim câteva sfaturi care te pot ajuta să-ți crești vânzările pe Okazii.ro.
Crește-ți ratingul de vânzător. Este important să ai un rating bun, deoarece cumpărătorii studiază istoricul vânzătorilor înainte de a cumpăra. În plus, Okazii.ro oferă expunere suplimentară pentru produsele vânzătorilor cu rating bun, în special prin Sortarea după relevanță a produselor, care a devenit modul implicit de sortare din luna august 2011. Pentru a afla cum să-ți crești ratingul, vezi secțiunea Sfaturi pentru creșterea ratingului de vânzător din acest ghid.
Promovează-ți produsele. Reclama este sufletul comerțului – acest lucru este valabil și pe Okazii.ro! Studiază opțiunile din pagina cu promovări de la punerea în vânzare a unui produs, cumpără promovări și măsoară rezultatele! Pentru a te ajuta în pagina de promovări, sistemul Okazii îți sugerează în mod automat un pachet de promovări potrivite pentru produsul tău.
Fii Vânzător Premium. Vânzătorii cu rating Gold, care depășesc un anumit volum de vânzări, pot primi statutul de Vânzător Premium. Această emblemă dă încredere cumpărătorilor și evidențiază produsele în liste. Citește mai multe despre Vânzător Premium.
Oferă Garanția de Livrare. Dacă ești persoană fizică, te poți înscrie în programul Garanția de Livrare. Aceasta este o modalitate de livrare a produselor în care Okazii.ro reține suma achitată de cumpărător până când acesta confirmă primirea coletului (dar nu mai mult de 2 săptămâni). Produsele pentru care se oferă Garanția de Livrare au mai mulți cumpărători. Citește mai multe despre Garanția de Livrare.
Fă toate tranzacțiile prin Okazii.ro. Dacă un client dorește mai multe produse decât cele comandate prin Okazii.ro, roagă-l să le comande prin Okazii.ro. Volumul tranzacțiilor pe care le faci prin Okazii.ro influențează istoricul și statutul tău de vânzător profesionist. Acest lucru deschide calea către statutul de Vânzător Premium.
Extinde-ți oferta de produse și urmărește cererea. Un comerciant bun știe să speculeze oportunitățile pe care le oferă piața. Apare un nou tip de telefon de la o companie renumită? Fii primul care-l vinde! Agilitatea în vânzări este de cele mai multe ori profitabilă.

Sfaturi pentru creșterea ratingului de vânzător
Îmbunătățește descrierea produselor!
Produsele cu o descriere completă, clară și corectă se vând cu 86% mai mult decât celelalte. Dacă un cumpărător e nevoit să-ți trimită mesaje pentru a afla detaliile care-l interesează, este probabil un semn că descrierea produsului tău ar putea fi mai bună.
Descrierea produselor tale trebuie să fie:
Corectă și clară – astfel, cumpărătorii vor fi încurajați să cumpere.
Completă și detaliată – astfel, scade șansa să primești calificativ negativ după tranzacție.
O descriere bună va include detalii precum cele de mai jos, fără să se limiteze doar la acestea:
Numele complet al produsului pe care îl vinzi (producător și model).
Detaliile tehnice ale produsului, inclusiv dimensiuni, accesorii și specificații tehnice.
• Este recomandat să dai câteva informații legate de compatibilitatea cu alte produse.
Condiția produsului – fii sincer și descrie în detaliu toate viciile produsului, astfel încât cumpărătorul să știe la ce să se aștepte.
Modalitățile de livrare și costurile aferente.
Termenul de livrare a produsului. Dacă produsul nu poate fi livrat imediat după primirea comenzii, trebuie să specifici acest lucru, altfel riști să primești feedback slab pentru timpul de livrare.
Fotografii de calitate, ideal la dimensiuni peste 700×700 pixeli, pe fundal alb sau neutru (monocrom). Pozele bune și clare ajută mult la creșterea vânzărilor.
Poze reale ale produsului, în plus față de fotografiile oficiale. Acestea ajută în special pentru produsele folosite sau resigilate.
Evită exprimări care descurajează potențialii cumpărători, precum “NU LICITAȚI AIUREA, ACORD CALIFICATIV NEGATIV!“. Cumpărătorii evită în general produsele cu astfel de descrieri și Okazii.ro își rezervă dreptul de a le suspenda sau de a le reduce expunerea.
Important. Oferă cât mai multe detalii relevante pentru produsul vândut, pentru a evita neînțelegerile cu viitorii cumpărători! Descrierea produselor tale va seta un nivel de așteptări pentru cumpărători. În situația în care aceste așteptări sunt înșelate, cumpărătorul va acorda calificativ negativ și ratingul tău de vânzător va fi scăzut.
Redu costul de transport!
Este important ca informațiile despre costul de transport să fie clare. Asigură-te că specifici costurile de transport în descrierea produselor tale și că valoarea acestora este justificată.
Cumpărătorii tind să evite vânzătorii și produsele care au preț mare de transport. Cere un cost corect pentru livrarea prin curier – îți vei crește șansele de a vinde acel produs și de a obține feedback pozitiv din partea clienților.
Dacă oferi livrare gratuită clienților tăi, ai șanse mari să obții un plus important în vânzări.

Livrează mai repede!
Vânzătorii care livrează rapid și care oferă informații corecte privind timpul de livrare au rating mai bun în Okazii.ro. Dacă un produs poate fi adus doar la comandă, menționează acest lucru explicit în corpul anunțului și în zona “Detalii livrare”, când pui produsul în vânzare.
Notă. Poți edita listările existente dacă detaliile de livrare nu sunt suficient de clare! Folosește linkul “Editează” din Contul meu – Vânzările mele..

Comunică inteligent!
Comunicarea bună este foarte importantă pentru primirea de feedback pozitiv în urma tranzacțiilor. Comunicarea este cel mai eficient instrument de marketing pe care un vânzător îl are la dispoziție.
Ce trebuie să faci pentru a primi ratinguri bune pentru comunicare:
1. Răspunde cu promptitudine întrebărilor primite de la clienți pe forum sau prin mesageria internă. Vânzătorii care oferă răspunsuri în interval de 15 minute de la plasarea unei întrebări vând cu 38% mai multe produse decât cei care întârzie să răspundă.
2. Contactează-ți clientul la scurt timp după comandă pentru a cere confirmarea detaliilor comenzii (adresa, modalitatea de livrare etc). Este foarte bine dacă poți să suni, dar și un email bine scris este bun – vezi aici un exemplu. În plus, poți completa mesajul personalizat pe care să-l trimitem cumpărătorilor tăi în urma tranzacțiilor, în Contul meu – Setări – Mesaj personalizat pentru cumpărători.
3. Informează-l pe client când livrezi coletul. Dacă folosești un serviciu de curierat rapid, spune-i clientului codul de tracking sau introdu acel cod în Contul meu – Loc de introduceri coduri tracking.
4. Fii receptiv la potențialele probleme întâmpinate de clienții tăi. Tratează orice întrebare sau solicitare din partea acestora cu maxim de profesionalism.
5. Contactează clientul pentru a confirma primirea comenzii, la data la care te aștepți să ajungă coletul. Astfel verifici livrarea coletului și ai oportunitatea să-l rogi să-ți ofere calificativ detaliat pe Okazii.

Respectă regulile de tranzacționare!
Respectarea termenilor și condițiilor Okazii.ro este importantă pentru menținerea calității mediului de tranzacționare. Abaterea de la acestea duce la scăderea ratingului tău de vânzător. În urma abaterilor repetate, accesul la contul tău va fi restricționat temporar sau definitiv.
Pentru mai multe detalii, citește Ajutor – Reguli pentru vânzători și Termeni și Condiții Okazii.ro.

Reguli pentru vânzători

Wednesday, October 22nd, 2014

Listarea articolelor în categoria potrivită
Articolele trebuie să fie listate în categoria potrivită.
Vânzările care nu respectă această regulă pot fi mutate în categoria potrivită sau, după caz, șterse/inactivate.

Obiectul vânzării
O vânzare trebuie să aibă ca obiect comercializarea unui articol sau a unui serviciu concret, cu descrierea și prețul aferent acestuia. Nu sunt permise vânzările care au că obiect furnizarea unor cataloage, oferte sau orice alte tipuri de anunțuri care, prin ofertele realizate de potențialii cumpărători, pot duce la creșterea, în mod artificial, a calificativului general al unui utilizator, fără a se încheia o tranzacție.
Este interzisă punerea în vânzare a unor produse, având că unic scop fraudarea serviciului.

În cazul în care Okazii.ro va detecta încercări de punere în vânzare a acestor produse nu numai că va proceda la înlăturarea acestora de pe site, însă Organizatorul va avea la dispoziție o serie de măsuri de sancționare cum ar fi notificarea, atenționarea, suspendarea sau chiar închiderea contului de utilizator. Okazii.ro își rezerva acest drept în mod discreționar, nefiind în niciun sens și în nicio măsură obligat să procedeze la înlăturarea produsului și/sau sancționarea vânzătorului.

Cantitatea articolelor
În momentul listării unei vânzări cu mai multe articole identice, vânzătorul se obligă să dețină întreg stocul de produse înscris în cadrul acesteia.

Vânzările care încalcă această regulă pot fi șterse/inactivate de către Serviciul Asistenta Clienți, iar contul utilizatorului care încalcă această regulă poate fi suspendat temporar sau definitiv, potrivit propriei opțiuni a Organizatorului, fără ca acesta să fie obligat să justifice, în orice mod sau în orice măsură, sancțiunea aplicată.

Oferte fictive
Nu este permis ca un utilizator să introducă, în cadrul descrierilor produselor sau în mesajele din forumuri, formulări prin care ceilalți membrii ai site-ului sunt îndemnați să plaseze oferte doar pentru a primi datele de contact ale vânzătorului sau în cadrul altor vânzări cu prețuri mai mici, în vederea fraudării sistemului de comisionare.

Vânzările care încalcă această regulă pot fi șterse de către Serviciul Asistență Clienți, iar contul utilizatorului care încalcă această regulă poate fi suspendat temporar sau definitiv, potrivit propriei opțiuni a Organizatorului, fără că acesta să fie obligat să justifice, în orice mod sau în orice măsură, sancțiunea aplicată.

Prețuri multiple
Utilizatorilor nu le este permis ca în descrierea sau în titlul vânzării să introducă un alt preț decât cel înscris în secțiunea special destinată, din pagina vânzării. Vânzările care încalcă această regulă pot fi șterse/inactivate de către Serviciul Asistenta Clienți.

În cazul în care, în urma verificărilor efectuate de Organizator se descoperă faptul că vânzătorii au trecut în descrierea produselor, în forum sau în mesajele trimise către cumpărător prețuri mai mari decât cele trecute în secțiunea „Preț” din pagina vânzării, atunci Organizatorul va retrage din contul vânzătorului comisionul real al tranzacției, calculat la prețul real, din care va scădea comisionul perceput inițial, calculat la prețul mai mic indicat în secțiunea „Preț” din pagina vânzării.

Datele vânzătorului
Utilizatorii nu pot să furnizeze datele lor de contact (exemplu: numărul de telefon, adresa de e-mail etc) când fac descrierea produsului, în cadrul numelui de utilizator, în cadrul detaliilor legate de livrarea și plata articolului, a comentariilor din forumuri sau în cadrul comentariilor asociate calificativelor acordate sau primite. De asemenea, nu este permis ca un utilizator să ceară datele de contact în cadrul mesajelor din forumurile produselor.

Încălcarea acestei reguli poate duce la înlăturarea textului care conține datele de contact, eliminarea produsului de pe site sau chiar suspendarea temporara sau definitivă a contului Okazii.ro.

Informațiile calomnioase
Informațiile furnizate în titlul sau în descrierea produsului, în forumurile vânzărilor sau în comentariile asociate calificativelor nu pot fi obscene, jignitoare, calomnioase sau să încalce intimitatea uneia dintre părţi.

Astfel de vânzări pot fi șterse de Organizator, iar contul utilizatorului care încalcă această regulă poate fi suspendat temporar sau definitiv, potrivit propriei opțiuni a Organizatorului, fără că acesta să fie obligat să justifice, în orice mod sau în orice măsură, sancțiunea aplicată.

Manipularea cuvintelor cheie
În titlul vânzării sau în descrierea acesteia nu este permisă introducerea unor cuvinte cheie care nu au legătură directă cu produsul comercializat.
Vânzările care încalcă aceasta regulă pot fi editate/șterse/inactivate de către Serviciul Asistenta Clienți al site-ului.

Multiplicarea anunțurilor
Nu este permisă multiplicarea vânzărilor introduse în cadrul site-ului. O vânzare este considerată ca fiind multiplicată atunci când este activată în cadrul site-ului de către vânzător în aceeași formă de două sau de mai multe ori. Pot fi considerate vânzări multiplicate și vânzările aceluiași utilizator care au ca obiect comercializarea aceluiași produs, însă cu prețuri, descrieri, titluri sau fotografii diferite.
Vânzările care încalcă aceasta regulă pot fi șterse de către Serviciul Asistenta Clienți al site-ului.

Stabilirea unui preț rezonabil
Prețul rezonabil este considerat ca fiind aproximativ prețul mediu la care articolul respectiv poate fi achiziționat de la alți utilizatori ai site-ului, din cadrul altor site-uri de specialitate sau magazine online.
Vânzările care încalcă această regulă pot fi șterse de către Serviciul Asistenta Clienți al site-ului.

Promovarea
Vânzătorul nu poate face reclamă în cadrul vânzării sale la produse, companii sau servicii ale unei terțe părţi, care nu au legătură cu articolul listat.
Încălcarea acestei reguli poate duce la ștergerea vânzării respective de către Serviciul de Asistență Clienți.

Starea și descrierea articolului
Starea produsului declarată la punerea în vânzare trebuie să fie în deplină concordanță cu starea reală a acestuia. Exemplu, starea „NOU” se va folosi doar pentru produsele care intră în categoria „nou-nouț, nefolosit, sigilat în ambalajul original al producătorului, fără urme de folosire”. Descrierea articolului trebuie să fie în concordanță cu titlul acestuia și să includă caracteristicile esențiale ale articolului care va fi vândut.
Vânzările care încalcă Politica de Listare pot fi șterse/inactivate de către Organizator.

Referințe
Nu îi este permis vânzătorului să folosească, pentru a descrie un produs pus în vânzare, orice fel de trimiteri, referințe la și / sau link-uri către:
– alte site-uri care promovează comerțul prin licitații;
– site-uri care oferă aceeași marfă;
– site-uri care oferă marfă interzisă de Okazii.ro;
– site-uri pay per click/view;
– site-uri de comerț electronic românești.

Regula aceasta se extinde și asupra mesajelor trimise între utilizatori. Vânzătorului nu îi este permis, de asemenea, să folosească fotografii care conțin mențiunea unui site concurent (sau nu), în pagina produsului pus spre vânzare.

Orice abatere de la această regulă poate duce la notificarea vânzătorului, atenționarea acestuia, precum și la suspendarea temporară a contului de utilizator. Sancționarea comportamentului necorespunzător pe site este un drept pe care îl are Organizatorul, nu o obligație. Organizatorul va aprecia în mod discreționar, de la caz la caz, dacă și în ce modalitate va sancționa utilizatorii care nu respectă prezentele reguli.

Anunțuri cumpărare/schimb
În cadrul site-ului nu este permisă introducerea de anunțuri de cumpărare sau schimb exclusiv. Anunțurile care încalcă această regulă pot fi șterse de către Serviciul Asistenta Clienți al site-ului.

Condiționarea ofertării
De principiu, vânzarea bunurilor sau prestarea unor servicii postate pe site nu pot fi condiționate de îndeplinirea altor formalități decât cele menționate în acest document. Cu toate acestea, pot exista situații în care vânzătorul poate solicita îndeplinirea unor condiții în plus, pentru a se asigura că o tranzacție se va desfășura cu succes.

În acest sens, vânzătorul poate solicita posibilului cumpărător să îl contacteze pentru: a verifica stocul produselor, disponibilitatea unei măsuri / culori etc. Însă, în situația în care există neclarități cu privire la adresa de livrare, vânzătorul va contacta cumpărătorul cu scopul de a elimina orice îndoială.

În plus, vânzătorul trebuie să se asigure că descrierea produsului pus în vânzare este clar formulată, fără a lăsa loc de interpretări, va folosi o exprimare cât mai ușor de abordat și de înțeles de către orice persoană care ar putea accesa site-ul, va oferi orice informație relevantă cu privire la produs, facilități, starea produsului etc.

În momentul punerii în vânzare a produsului, vânzătorul va oferi și informații cu privire la politica comercială agreată, respectiv va menționa dacă și în ce condiții este posibilă returnarea produsului, care sunt modalitățile și costurile de transport, alte facilități pe care le oferă sau nu cumpărătorilor.

În ceea ce privește modalitatea de exprimare, vânzătorul va evita formulările imperative, cu tentă amenințătoare sau ofensatoare, formulările ironice sau orice alte formulări care ar putea fi considerate neadecvate de către utilizatori. Toate detaliile solicitate de cumpărători sau postate de la momentul punerii în vânzare a produsului se vor da folosind un ton calm, politicos etc.

Anumite condiționări de tipul acordării unui calificativ negativ cumpărătorului în lipsa contactării vânzătorului pe forum, inclusă în descrierea produsului și / sau efectuată prin mesaje între utilizatori va fi sancționată cu editarea descrierii produsului, precum și orice altă sancțiune de care dispune Organizatorul.

Sancționarea va fi luată în considerare de la caz la caz și apreciată de Organizator. Acesta însă nu este obligat să aplice vreo sancțiune. De asemenea, orice formulare neadecvata a descrierii produsului poate fi reformulata de către Organizator, ocazie cu care se va transmite vânzătorului o notificare explicativa.

Loturi obiecte diferite
Nu este permis ca în cadrul unei vânzări să fie afișate mai multe produse. Fiecare vânzare trebuie să aibă ca obiect comercializarea unui singur articol. Sunt considerate obiecte diferite produsele care au culori, dimensiuni sau elemente grafice diferite. Produsele care încalcă aceasta regulă vor fi șterse/inactivate de către Departamentul Asistență Clienți.

Livrarea gratuită
Dacă un vânzător setează în cadrul politicii sale de transport livrarea gratuită pentru un anumit produs, aceasta trebuie să se aplice indiferent de cantitatea achiziționată de cumpărător. Nu este permis ca prin intermediul descrierii livrarea gratuită să fie condiționată de achiziționarea mai multor bucăți.
Articolele care încalcă această regulă pot fi scoase de la listare sau inactivate, după caz.

Detalii de plată și livrare
Vânzătorul are obligația de a introduce toate detaliile legate de livrarea și plata produsului în secțiunile special destinate din pagina produsului. Nu este permis ca vânzătorul să afișeze condițiile de livrare și plată doar în descrierea articolului.
Descrierile care încalcă aceasta regulă pot fi editate de către Serviciul Asistenta Clienți.

Anunțurile de tip licitație
Este interzis ca un vânzător să solicite un preț minim fix pentru licitațiile de tip Mokazie. În cazul acestor licitații, utilizatorii pot oferi ce preț consideră, urmând ca la expirarea termenului licitației cumpărătorul care oferă prețul cel mai mare înregistrat în sistem să fie considerat câștigător.

Orice condiționare a prețului inclusă în descrierea produsului și /sau efectuată prin mesaje între utilizatori va fi sancționată cu ștergerea licitației, precum și orice altă sancțiune de care dispune Organizatorul. Sancționarea va fi luată în considerare de la caz la caz, apreciată de Organizator, fără a fi obligat să aplice vreo sancțiune.

În cazul licitațiilor de tip Standard, prețul de pornire este stabilit de către vânzător. Nu este permis vânzătorului ca în textul descrierii produsului și / sau în titlu și / sau prin intermediul mesageriei să facă referire la un preț, altul decât cel stabilit la momentul postării licitației.

În situația în care vânzătorul a încălcat această regulă, Organizatorul poate sancționa vânzătorul prin ștergerea licitației sau prin orice altă modalitate pe care o consideră de cuviință. Sancționarea abaterilor reprezintă un drept al Organizatorului, nu o obligație, iar Organizatorul va analiza fiecare astfel de abatere de la caz la caz.

Listarea produselor interzise
Nu îi este permis unui vânzător să comercializeze produse interzise sau strict reglementate prin lege, articole care încalcă morala, precum și alte articole dezvoltate în secțiunea „Produse interzise”.
Organizatorul poate sancționa vânzătorul prin ștergerea produsului. Acesta din urmă va fi notificat în scris de către Organizator iar dacă se observă repetarea listării produselor interzise, contul respectivului utilizator poate fi blocat temporar/definitiv.

Listarea produselor cu drept de autor
Nu este permisă vânzarea produselor contrafăcute și a produselor “pirat”, respectiv nu pot fi postate pe site vânzări al căror obiect de activitate sunt bunurile obținute prin reproducerea integrală sau parțială, directă ori indirectă, temporară sau permanentă, prin orice mijloace și sub orice formă a operei, ori privind distribuirea operei care face obiectul dreptului de autor.

Organizatorul poate sancționa vânzătorul prin ștergerea vânzării. Acesta din urmă va fi notificat în scris de către Organizator, iar dacă se observă repetarea listării produselor „piratate”, contul respectivului utilizator poate fi afectat (suspendare temporară / definitivă).

Consecințele actelor neautorizate pe Okazii.ro
Fără a limita protecția legală, ne rezervăm dreptul de a suspenda sau anula calitatea unui membru al site-ului în cazul în care avem dovada înfăptuirii unor acte ilegale referitoare la tranzacțiile de pe site sau la utilizatorii serviciilor noastre.

Este interzisă înțelegerea între vânzători de a practica prețuri asemănătoare la produsele de același tip pe care le-au oferit spre vânzare. În cazul în care Organizatorul va sesiza asemenea înțelegeri și în cazul în care Organizatorul va sesiza că asupra unui alt vânzător se fac presiuni de orice tip pentru a practica aceleași preturi, atunci Organizatorul va bloca respectivele conturi ale vânzătorilor definitiv, fără notificare prealabilă.

În cazul în care Organizatorul are suspiciuni întemeiate legate de încercări ale utilizatorilor de a frauda tranzacțiile, acesta poate lua orice măsură pe care o consideră necesară în vederea stopării actelor de fraudă. În acest sens, Organizatorul are dreptul să suspende pe o perioadă de 7 zile contul utilizatorului suspectat de a desfășura activități frauduloase sau poate decide închiderea contului. Organizatorul își rezerva acest drept, el nefiind obligat în nicio măsură și de nicio terță parte să sancționeze utilizatorii. Organizatorul are un drept discreționar atât în ceea ce privește măsurile luate, cât și în ceea ce privește utilizatorii împotriva cărora vor fi luate aceste măsuri.

Vânzători Premium

Wednesday, October 22nd, 2014

Facilitatea „Vânzători Premium” este o recunoaștere a calității serviciilor oferite de vânzătorii Okazii.ro.
Emblema este cea care îi marchează în site pe acei vânzători cu activitate excelentă, acordându-le sprijinul și recomandarea echipei.

A fi Vânzător Premium este un punct important în cariera de vânzător Okazii.ro. Iar beneficiile pe care le vei avea în urma primirii acestui statut sunt semnificative.

Ce criterii trebuie să îndeplinești pentru a deveni Vânzător Premium

Pentru a deveni Vânzători Premium, utilizatorii Okazii.ro trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
• Să aibă o vechime, pe site, de minim 6 luni de la data înregistrării;
• Să fie Utilizatori Verficați;
• Să aibă minim 100 de calificative unice în ultimele 12 luni;
• Să aibă minim 98% procentul de calificative pozitive;
• Valoarea produselor vândute în ultimele 6 luni să fie de minim 1000 de euro;
• Să nu fi avut contul suspendat pentru neplată în ultimele 3 luni;
• Să ofere Garanția de Livrare pentru toate produsele active;
• Să aibă valoarea ratingului de vânzător minim 4 (Silver);
• Să fi respectat Termenii și Condițiile de utilizare Okazii.ro. Să nu fi deținut alte conturi în cadrul site-ului care au fost suspendate pentru încălcarea regulamentului sau conturi active în cadrul cărora să vândă aceleași produse;

Notă: Dacă după 2 luni de la data la care a devenit Vânzător Premium, un utilizator nu îndeplinește toate condițiile de mai sus, îi va fi retras acest statut.

Organizatorul își rezerva dreptul de a acorda ori de a refuza facilitatea vânzătorului Premium, potrivit propriei sale opțiuni, fără că acesta să fie obligat să se justifice, în orice mod sau în orice măsură, față de utilizatori.

Beneficiile Vânzătorilor Premium

• Primești logo distinctiv în paginile de produs și în pagina de profil
• Beneficiezi de promoții exclusive
• Ai suport prioritar din partea echipei Okazii.ro

Taxe și comisioane

Tuesday, October 21st, 2014

Okazii.ro percepe doua tipuri de taxe:
Taxa de listare – percepută pentru listarea unui produs
Comisionul de tranzacționare – perceput atunci când un produs este vândut prin intermediul nostru

Taxa de listare

Listarea primelor 100 de produse pe Okazii.ro este gratuită, apoi se percepe o taxa de 0.01 EUR*. Sunt considerate listări atât activările inițiale cât și repunerile în vânzare automate sau manuale.

În categoriile Servicii, Afaceri si industrie, Autoturisme, Autoutilitare și Imobiliare se pot posta doar anunțuri, fără a fi percepută vreo taxă suplimentară.

Pentru categoriile Artă și Obiecte de colecție respectiv Librărie și toate subcategoriile acestor listarea produselor este gratuită indiferent de valoarea produselor listate.

Listarea produselor cu preţul mai mic de 20.01 de lei sau 5.01 EUR este gratuită, în cazul licitațiilor prețul de referință este cel de pornire, cel rezervat sau prețul blitz.

Comisionarea

Atunci când o vânzare este încheiată cu succes, vânzătorul plătește către Okazii.ro un comision procentual din valoarea produsului. În momentul în care cumpărătorul plasează comanda, din contul de utilizator al vânzătorului este retras în mod automat comisionul de tranzacționare. Achitarea comisioanelor se realizează prin alimentarea contului de utilizator.

Costurile pentru serviciile oferite de Okazii.ro sunt afisate fara TVA, acesta urmand a fi achitat la alimentarea contului.

Returnarea comisioanelor

Comisioanele de tranzacționare sunt percepute doar pentru tranzacțiile finalizate cu succes. Dacă o tranzacție nu s-a finalizat, vânzătorul poate solicita returnarea comisionului. Cererea poate fi inițiată în maxim 30 de zile de la data la care a fost efectuata comanda.

Înainte de inițierea cererii de retur comision vânzătorul trebuie să trimită un mesaj cumpărătorului prin intermediul mesageriei Okazii.ro în care să îi ceară confirmarea anulării comenzii. După primirea unui răspuns sau după expirarea termenului de 2 zile cererea trebuie trimisă spre analiză, urmând să primească o rezoluție în cel mult 4 zile.

În cazul în care, după inițierea cererii de retur comision, tranzacția s-a realizat totuși, vânzătorul are posibilitatea de anulare a cererii.

Dacă un vânzător solicită returnarea comisionului în mod nejustificat, în repetate rânduri, acesta poate primi un avertisment din partea Okazii.ro.

Înștiințările de plată

Înștiințările de plată se emit în mod automat atunci când suma datorată de către un utilizator depășește 1 EURO.
În funcție de data la care a fost creat contul, acestea se emit astfel:

Data de înregistrare a contului Data de emitere a înştiinţării Ciclu de Facturare / Perioada pentru care se emite înştiinţarea Care este termenul de plata ?
Prima jumătate a lunii (1-15) Data de 30 a lunii O lună, de la data de 30 a lunii trecute 10 zile (30-10 a lunii următoare)
A doua jumătate a lunii (16-31) Data de 15 a lunii O lună, de la data de 15 a lunii trecute 10 zile (15-25)

Pentru a vizualiza toate înștiințările de plată din ultimele 18 luni în secțiunea Financiar, click pe Înștiințări de plată din meniul “Raportări financiare” din partea stângă a paginii.

Valoarea unei înștiințări de plată nu se actualizează atunci când se fac alimentări parțiale și nu ţine cont de solicitările de returnare a comisioanelor inițiate de către un vânzător în acea perioadă.

Achitarea sumei din înștiințarea de plată se realizează prin alimentarea contului de utilizator. Dacă, după emiterea înștiințării de plată, vânzătorului îi sunt returnate comisioane sau primește bonusuri din partea Okazii.ro, acestea vor fi considerate alimentări.

Exemplu: în data de 30 iunie se emite o înștiințare de plata cu valoarea de 10 EURO. Dacă vânzătorului i se va returna un comision în valoare de 2 EUR în data de 1 iulie, pentru achitarea înștiințării de plată acesta va trebui să mai achite doar 8 EURO.

Termenul de plată al unei înștiințări este de 10 zile de la data emiterii, iar dacă aceasta nu este achitată, contul este suspendat până la efectuarea plății. În cazul în care contul îți este suspendat temporar pentru neplată vei fi notificat printr-un e-mail, iar accesul la serviciile de punere în vânzare, promovare și import produse îți va fi restricționat.

Valorile comisioanelor variază în funcție de categoria în care se realizează tranzacția.

Categorie Subcategorie Comision
Arta si obiecte de colectie Toate subcategoriile 3.90%**
Autoaparare Toate subcategoriile 3.90%
Casa si gradina Toate subcategoriile 3.90%
Fashion & Beauty Accesorii moda 4.90%
Imbracaminte 4.90%
Incaltaminte 4.90%
Nunta 4.90%
Vintage 4.90%
Gravide si mamici 4.90%
Ceasuri 3.90%
Cosmetice barbati 3.90%
Cosmetice femei 3.90%
Handmade 3.90%
Bijuterii 3.90%
Ochelari 3.90%
Parfumuri 3.90%
Sanatate 3.90%
Retele MLM 3.90%
Turism 3.90%
Filme, Muzica, Jocuri PC Toate subcategoriile 3.90%
Librarie Toate subcategoriile 3.90%**
Piese auto si accesorii Toate subcategoriile 3.90%*
Sex shop Toate subcategoriile 3.90%
Sport Toate subcategoriile 3.90%
Tutungerie Toate subcategoriile 3.90%
Universul copiilor Toate subcategoriile 3.90%

*Comisionul minim perceput pentru subcategoria Dezmembrări este de 0.40 EUR.

**Pentru categoriile Arta si Obiecte de colectie respectiv Librarie si toate subcategoriile acestora se aplică un comision minim de 1 leu dar nu mai mult de 30% valoarea produsului.

Pentru celelalte categorii, valoarea comisionului este de 2,8% din prețul final de tranzacționare a produsului, în limita a 25 EUR (limita maximă a comisionului).

Produsele din categoria Computere/Dezmembrări laptopuri sunt comisionate cu 2,8% din valoarea produsului, dar nu cu mai puțin de 0,40 EURO.

Prin excepție, produsele care au drept caracteristici (atribute) “nou, cu factură”, „garanție” și fac parte din categoriile de mai jos, au comisionul de 1% din prețul final de tranzacționare, în limita a 25 EUR.
Categoriile sunt:
– Aparate foto
– Camere video și accesorii
– Computere
– Componente PC
– Periferice si Multimedia
– Console jocuri și gaming
– Telecomunicatii, retelistica si datacenter
– Electrocasnice
– Electronice
– Imprimante și copiatoare
– Monitoare
– PDA
– Software
– Tablete și accesorii
– Telefoane mobile și smartphone

Alimentarea contului

Pentru alimentarea contului ai la dispoziție o serie de modalități menite să facă acest proces cât mai ușor pentru tine.
Îți poți alimenta contul prin:
– ordin de plată
– SMS
– cardul de credit/debit
– Paypal
– mandat poștal

Ordin de plată

Această metodă este disponibilă atât pentru persoanele fizice cât și pentru cele juridice, iar suma minimă care poate fi plătită este de 1 EUR.
Ordinul de plată poate fi completat la sucursala oricărei bănci din România sau poate fi realizat în mod electronic. Pentru identificarea corectă a plăților este important ca în detaliile plății să fie specificat și username-ul contului de utilizator Okazii.ro pentru care faci plata.
Datele contului bancar al Okazii.ro care îți sunt necesare la completarea ordinului de plată, sunt următoarele:

BITFACTOR S.R.L
Cod fiscal : RO33928115
Cod IBAN: RO 70 BREL 0002 0009 1301 0103
Banca: Libra Bank România – Sucursala Pantelimon

*toate plățile trebuie realizate în lei, conversia în euro urmând să se facă automat la cursul BNR din ziua în care plata a fost efectuată.
După efectuarea plății este necesar să ne trimiți o copie a ordinului de plată pe adresa de e-mail plati@okazii.ro, confirmarea alimentării putând dura până la 15 zile.

SMS

În cazul alimentării prin SMS poți face plata online sau offline.
Plata online prin SMS

În cazul alimentării prin SMS online, suma standard ce poate fi plătita este de 10 EURO. Metoda este disponibilă pentru rețelele de telefonie mobila Orange și Vodafone.

Primul pas presupune validarea numărului de telefon de pe care dorești să faci plata, având posibilitatea să îl folosești pe cel precompletat (cel asociat contului) sau să introduci un alt număr de telefon. Va trebui să trimiți codul afișat în pagină, prin SMS, la numărul 7410, urmând să completezi apoi codul de validare primit și să apeși VALIDEZ.
Plata va fi confirmată instant și contul tău va fi creditat cu 10 EURO.

Plata offline prin SMS

Sumele standard ce pot fi alimentate prin această metodă sunt de 5, respectiv 10 EURO.
În cazul variantei de 5 EURO contul va fi alimentat cu suma de 4.5 EURO, diferența datorând-se costurilor de procesare a plății.

– plata de 10 EURO se face prin trimiterea textului okazii10 la numărul 7440 pentru  rețelele Orange și Vodafone (cost total 10.10 EURO +TVA)
– plata de 5 EURO se face prin trimiterea unui SMS cu textul okazii5 la numărul 7440 pentru  rețelele Orange și Vodafone (cost total 5.10 EURO +TVA)

Codul primit prin SMS trebuie introdus în secțiunea “Introdu codul primit”, confirmarea plății realizându-se instant.
La alimentarea contului poate fi folosit orice număr de telefon mobil, însă valoarea maximă care poate fi încărcată de pe același număr este de 20 EUR/lună.

Carte de credit/debit

În secțiunea Financiar a contului poți alege să plătești cu cardul,atât în calitate de persoană juridică cât și de persoană fizică. Plățile prin intermediul cardurilor de debit sau credit sunt procesate de către partenerii noștri prin intermediul unei conexiuni securizate SSL, datele transmise fiind criptate.

Procesul de plată decurge astfel:
– alegi opțiunea de plată cu cardul bancar și apoi selectezi suma pe care dorești să o alimentezi
– vei fi redirecționat automat către pagina procesatorului de plăti unde vei furniza datele cardului tău
– imediat după procesarea plății, suma alimentată se va regăsi în contul tău de utilizator

Pentru plățile cu carduri credit/debit emise sub sigla Visa și MasterCard (Visa/Visa Electron și Mastercard/Maestro) este folosit sistemul 3D Secure elaborat de aceste organizații care asigură tranzacțiilor online același nivel de securitate ca al celor realizate la bancomat sau în mediul fizic, la comerciant.

În cazul în care cardul tău nu este înrolat în sistemul 3D Secure și nu poți efectua plata, îți recomandăm să iei legătura cu banca emitentă a cardului.
Suma minimă de plată este de 1 EURO.

PayPal

Această metodă de plată este disponibilă atât pentru persoane fizice cât și juridice. Alimentarea prin PayPal se poate face direct din contul Okazii.ro, confirmarea plății realizându-se instant.
Suma minimă de plată este de 10 EURO.

Mandat poștal

Procesul decurge astfel:
Accesezi secțiunea Financiar/Alimentează contul, introduci suma pe care dorești să o plătești și ne furnizezi câteva date personale necesare la efectuarea trimiterii scrisorii prin curier. În maxim o zi lucrătoare de la lansarea comenzii îți vom trimite prin curier un plic însoțit de o sumă ramburs.

Reprezentantul firmei de curierat te va contacta pentru a stabili ora la care se va face livrarea.

Valoarea rambursului este suma aleasă de tine la cursul oficial BNR din ziua plații plus TVA. În plicul pe care îl vei primi se află codul cu care vei confirma plata intrând în secțiunea Contul meu – Confirmă plata. Imediat după ce ai confirmat plata, contul îți va fi alimentat.
Suma minimă de plată este de 20 EUR

Sistemul de facturare

În cazul persoanelor juridice facturile sunt eliberate în mod automat la fiecare alimentare a contului.
Pentru a primi factura aferentă plății este necesar ca în pagina de alimentare a contului, în cazul plaților prin card, ordin de plata sau Paypal, să bifezi opțiunea “Sunt persoană juridică”.

Etapele procesului:
1. selectezi suma cu care dorești să alimentezi contul și ne furnizezi datele firmei necesare la întocmirea contractului și facturii aferente.
2. îți vom trimite ca document atașat la e-mail-ul de confirmare a cererii un contract simplu de prestări servicii (numai în cazul primei plăți) și factura proforma aferentă sumei cu care dorești alimentarea contului tău.
3. trebuie să efectuezi plata asociată facturii și să ne trimiți dovada plății prin e-mail la suport@okazii.ro sau prin fax la numărul de telefon 021.20.95.325 specificând “În atenția Asistență Clienți Okazii.ro”. Imediat ce vom primi dovada plății, vom valida cererea de încărcare a contului.
4. contractul atașat trebuie semnat/stampilat în 2 exemplare și te rugam să îl trimiți la adresa noastră:

Bitfactor SRL
B-dul Pierre de Coubertin Nr 3-5, Office Building, Etaj 2
Sector 2, Cod Postal 021901
București;

5. în maxim 24 de ore de la primirea contractului îți vom restitui unul din cele doua exemplare, semnat și stampilat de noi.
Dacă ai alimentat contul în calitate de persoana fizică și dorești o factură fiscală este necesar să soliciți acest lucru prin intermediul unui e-mail la adresa suport@okazii.ro în care să precizezi următoarele informații: nume, prenume și adresă.

Solicitările pot fi trimise în maxim 30 de zile de la realizarea plății.

Facturi pentru comisioanele reţinute la tranzacţii cu Garanţia de Livrare

Utilizatorii persoane juridice au acces direct din cont la factura fiscală pentru comisioanele reținute la tranzacțiile realizate prin Garanția de Livrare, cu plata ramburs sau cu cardul.
Aceste facturi se emit în mod automat în prima zi a lunii, pentru tranzacțiile realizate în luna anterioară, dacă vânzătorul a completat în prealabil datele de facturare în secțiunea Setări/Profil/Date de facturare.
Facturile emise vor fi disponibile în format digital în cadrul secțiunii Financiar/Raportări financiar/Facturi fiscale .