Taxe și comisioane

Okazii.ro percepe doua tipuri de taxe:
Taxa de listare – percepută pentru listarea unui produs
Comisionul de tranzacționare – perceput atunci când un produs este vândut prin intermediul nostru

Taxa de listare

Listarea primelor 100 de produse pe Okazii.ro este gratuită, apoi se percepe o taxa de 0.01 EUR*. Sunt considerate listări atât activările inițiale cât și repunerile în vânzare automate sau manuale.

În categoriile Servicii, Afaceri si industrie, Autoturisme, Autoutilitare și Imobiliare se pot posta doar anunțuri, fără a fi percepută vreo taxă suplimentară.

Pentru categoriile Artă și Obiecte de colecție respectiv Librărie și toate subcategoriile acestor listarea produselor este gratuită indiferent de valoarea produselor listate.

Listarea produselor cu preţul mai mic de 20.01 de lei sau 5.01 EUR este gratuită, în cazul licitațiilor prețul de referință este cel de pornire, cel rezervat sau prețul blitz.

Comisionarea

Atunci când o vânzare este încheiată cu succes, vânzătorul plătește către Okazii.ro un comision procentual din valoarea produsului. În momentul în care cumpărătorul plasează comanda, din contul de utilizator al vânzătorului este retras în mod automat comisionul de tranzacționare. Achitarea comisioanelor se realizează prin alimentarea contului de utilizator.

Costurile pentru serviciile oferite de Okazii.ro sunt afisate fara TVA, acesta urmand a fi achitat la alimentarea contului.

Returnarea comisioanelor

Comisioanele de tranzacționare sunt percepute doar pentru tranzacțiile finalizate cu succes. Dacă o tranzacție nu s-a finalizat, vânzătorul poate solicita returnarea comisionului. Cererea poate fi inițiată în maxim 30 de zile de la data la care a fost efectuata comanda.

Înainte de inițierea cererii de retur comision vânzătorul trebuie să trimită un mesaj cumpărătorului prin intermediul mesageriei Okazii.ro în care să îi ceară confirmarea anulării comenzii. După primirea unui răspuns sau după expirarea termenului de 2 zile cererea trebuie trimisă spre analiză, urmând să primească o rezoluție în cel mult 4 zile.

În cazul în care, după inițierea cererii de retur comision, tranzacția s-a realizat totuși, vânzătorul are posibilitatea de anulare a cererii.

Dacă un vânzător solicită returnarea comisionului în mod nejustificat, în repetate rânduri, acesta poate primi un avertisment din partea Okazii.ro.

Înștiințările de plată

Înștiințările de plată se emit în mod automat atunci când suma datorată de către un utilizator depășește 1 EURO.
În funcție de data la care a fost creat contul, acestea se emit astfel:

Data de înregistrare a contului Data de emitere a înştiinţării Ciclu de Facturare / Perioada pentru care se emite înştiinţarea Care este termenul de plata ?
Prima jumătate a lunii (1-15) Data de 30 a lunii O lună, de la data de 30 a lunii trecute 10 zile (30-10 a lunii următoare)
A doua jumătate a lunii (16-31) Data de 15 a lunii O lună, de la data de 15 a lunii trecute 10 zile (15-25)

Pentru a vizualiza toate înștiințările de plată din ultimele 18 luni în secțiunea Financiar, click pe Înștiințări de plată din meniul “Raportări financiare” din partea stângă a paginii.

Valoarea unei înștiințări de plată nu se actualizează atunci când se fac alimentări parțiale și nu ţine cont de solicitările de returnare a comisioanelor inițiate de către un vânzător în acea perioadă.

Achitarea sumei din înștiințarea de plată se realizează prin alimentarea contului de utilizator. Dacă, după emiterea înștiințării de plată, vânzătorului îi sunt returnate comisioane sau primește bonusuri din partea Okazii.ro, acestea vor fi considerate alimentări.

Exemplu: în data de 30 iunie se emite o înștiințare de plata cu valoarea de 10 EURO. Dacă vânzătorului i se va returna un comision în valoare de 2 EUR în data de 1 iulie, pentru achitarea înștiințării de plată acesta va trebui să mai achite doar 8 EURO.

Termenul de plată al unei înștiințări este de 10 zile de la data emiterii, iar dacă aceasta nu este achitată, contul este suspendat până la efectuarea plății. În cazul în care contul îți este suspendat temporar pentru neplată vei fi notificat printr-un e-mail, iar accesul la serviciile de punere în vânzare, promovare și import produse îți va fi restricționat.

Valorile comisioanelor variază în funcție de categoria în care se realizează tranzacția.

Categorie Subcategorie Comision
Arta si obiecte de colectie Toate subcategoriile 3.90%**
Autoaparare Toate subcategoriile 3.90%
Casa si gradina Toate subcategoriile 3.90%
Fashion & Beauty Accesorii moda 4.90%
Imbracaminte 4.90%
Incaltaminte 4.90%
Nunta 4.90%
Vintage 4.90%
Gravide si mamici 4.90%
Ceasuri 3.90%
Cosmetice barbati 3.90%
Cosmetice femei 3.90%
Handmade 3.90%
Bijuterii 3.90%
Ochelari 3.90%
Parfumuri 3.90%
Sanatate 3.90%
Retele MLM 3.90%
Turism 3.90%
Filme, Muzica, Jocuri PC Toate subcategoriile 3.90%
Librarie Toate subcategoriile 3.90%**
Piese auto si accesorii Toate subcategoriile 3.90%*
Sex shop Toate subcategoriile 3.90%
Sport Toate subcategoriile 3.90%
Tutungerie Toate subcategoriile 3.90%
Universul copiilor Toate subcategoriile 3.90%

*Comisionul minim perceput pentru subcategoria Dezmembrări este de 0.40 EUR.

**Pentru categoriile Arta si Obiecte de colectie respectiv Librarie si toate subcategoriile acestora se aplică un comision minim de 1 leu dar nu mai mult de 30% valoarea produsului.

Pentru celelalte categorii, valoarea comisionului este de 2,8% din prețul final de tranzacționare a produsului, în limita a 25 EUR (limita maximă a comisionului).

Produsele din categoria Computere/Dezmembrări laptopuri sunt comisionate cu 2,8% din valoarea produsului, dar nu cu mai puțin de 0,40 EURO.

Prin excepție, produsele care au drept caracteristici (atribute) “nou, cu factură”, „garanție” și fac parte din categoriile de mai jos, au comisionul de 1% din prețul final de tranzacționare, în limita a 25 EUR.
Categoriile sunt:
– Aparate foto
– Camere video și accesorii
– Computere
– Componente PC
– Periferice si Multimedia
– Console jocuri și gaming
– Telecomunicatii, retelistica si datacenter
– Electrocasnice
– Electronice
– Imprimante și copiatoare
– Monitoare
– PDA
– Software
– Tablete și accesorii
– Telefoane mobile și smartphone

Alimentarea contului

Pentru alimentarea contului ai la dispoziție o serie de modalități menite să facă acest proces cât mai ușor pentru tine.
Îți poți alimenta contul prin:
– ordin de plată
– SMS
– cardul de credit/debit
– Paypal
– mandat poștal

Ordin de plată

Această metodă este disponibilă atât pentru persoanele fizice cât și pentru cele juridice, iar suma minimă care poate fi plătită este de 1 EUR.
Ordinul de plată poate fi completat la sucursala oricărei bănci din România sau poate fi realizat în mod electronic. Pentru identificarea corectă a plăților este important ca în detaliile plății să fie specificat și username-ul contului de utilizator Okazii.ro pentru care faci plata.
Datele contului bancar al Okazii.ro care îți sunt necesare la completarea ordinului de plată, sunt următoarele:

BITFACTOR S.R.L
Cod fiscal : RO33928115
Cod IBAN: RO 70 BREL 0002 0009 1301 0103
Banca: Libra Bank România – Sucursala Pantelimon

*toate plățile trebuie realizate în lei, conversia în euro urmând să se facă automat la cursul BNR din ziua în care plata a fost efectuată.
După efectuarea plății este necesar să ne trimiți o copie a ordinului de plată pe adresa de e-mail plati@okazii.ro, confirmarea alimentării putând dura până la 15 zile.

SMS

În cazul alimentării prin SMS poți face plata online sau offline.
Plata online prin SMS

În cazul alimentării prin SMS online, suma standard ce poate fi plătita este de 10 EURO. Metoda este disponibilă pentru rețelele de telefonie mobila Orange și Vodafone.

Primul pas presupune validarea numărului de telefon de pe care dorești să faci plata, având posibilitatea să îl folosești pe cel precompletat (cel asociat contului) sau să introduci un alt număr de telefon. Va trebui să trimiți codul afișat în pagină, prin SMS, la numărul 7410, urmând să completezi apoi codul de validare primit și să apeși VALIDEZ.
Plata va fi confirmată instant și contul tău va fi creditat cu 10 EURO.

Plata offline prin SMS

Sumele standard ce pot fi alimentate prin această metodă sunt de 5, respectiv 10 EURO.
În cazul variantei de 5 EURO contul va fi alimentat cu suma de 4.5 EURO, diferența datorând-se costurilor de procesare a plății.

– plata de 10 EURO se face prin trimiterea textului okazii10 la numărul 7440 pentru  rețelele Orange și Vodafone (cost total 10.10 EURO +TVA)
– plata de 5 EURO se face prin trimiterea unui SMS cu textul okazii5 la numărul 7440 pentru  rețelele Orange și Vodafone (cost total 5.10 EURO +TVA)

Codul primit prin SMS trebuie introdus în secțiunea “Introdu codul primit”, confirmarea plății realizându-se instant.
La alimentarea contului poate fi folosit orice număr de telefon mobil, însă valoarea maximă care poate fi încărcată de pe același număr este de 20 EUR/lună.

Carte de credit/debit

În secțiunea Financiar a contului poți alege să plătești cu cardul,atât în calitate de persoană juridică cât și de persoană fizică. Plățile prin intermediul cardurilor de debit sau credit sunt procesate de către partenerii noștri prin intermediul unei conexiuni securizate SSL, datele transmise fiind criptate.

Procesul de plată decurge astfel:
– alegi opțiunea de plată cu cardul bancar și apoi selectezi suma pe care dorești să o alimentezi
– vei fi redirecționat automat către pagina procesatorului de plăti unde vei furniza datele cardului tău
– imediat după procesarea plății, suma alimentată se va regăsi în contul tău de utilizator

Pentru plățile cu carduri credit/debit emise sub sigla Visa și MasterCard (Visa/Visa Electron și Mastercard/Maestro) este folosit sistemul 3D Secure elaborat de aceste organizații care asigură tranzacțiilor online același nivel de securitate ca al celor realizate la bancomat sau în mediul fizic, la comerciant.

În cazul în care cardul tău nu este înrolat în sistemul 3D Secure și nu poți efectua plata, îți recomandăm să iei legătura cu banca emitentă a cardului.
Suma minimă de plată este de 1 EURO.

PayPal

Această metodă de plată este disponibilă atât pentru persoane fizice cât și juridice. Alimentarea prin PayPal se poate face direct din contul Okazii.ro, confirmarea plății realizându-se instant.
Suma minimă de plată este de 10 EURO.

Mandat poștal

Procesul decurge astfel:
Accesezi secțiunea Financiar/Alimentează contul, introduci suma pe care dorești să o plătești și ne furnizezi câteva date personale necesare la efectuarea trimiterii scrisorii prin curier. În maxim o zi lucrătoare de la lansarea comenzii îți vom trimite prin curier un plic însoțit de o sumă ramburs.

Reprezentantul firmei de curierat te va contacta pentru a stabili ora la care se va face livrarea.

Valoarea rambursului este suma aleasă de tine la cursul oficial BNR din ziua plații plus TVA. În plicul pe care îl vei primi se află codul cu care vei confirma plata intrând în secțiunea Contul meu – Confirmă plata. Imediat după ce ai confirmat plata, contul îți va fi alimentat.
Suma minimă de plată este de 20 EUR

Sistemul de facturare

În cazul persoanelor juridice facturile sunt eliberate în mod automat la fiecare alimentare a contului.
Pentru a primi factura aferentă plății este necesar ca în pagina de alimentare a contului, în cazul plaților prin card, ordin de plata sau Paypal, să bifezi opțiunea “Sunt persoană juridică”.

Etapele procesului:
1. selectezi suma cu care dorești să alimentezi contul și ne furnizezi datele firmei necesare la întocmirea contractului și facturii aferente.
2. îți vom trimite ca document atașat la e-mail-ul de confirmare a cererii un contract simplu de prestări servicii (numai în cazul primei plăți) și factura proforma aferentă sumei cu care dorești alimentarea contului tău.
3. trebuie să efectuezi plata asociată facturii și să ne trimiți dovada plății prin e-mail la suport@okazii.ro sau prin fax la numărul de telefon 021.20.95.325 specificând “În atenția Asistență Clienți Okazii.ro”. Imediat ce vom primi dovada plății, vom valida cererea de încărcare a contului.
4. contractul atașat trebuie semnat/stampilat în 2 exemplare și te rugam să îl trimiți la adresa noastră:

Bitfactor SRL
B-dul Pierre de Coubertin Nr 3-5, Office Building, Etaj 2
Sector 2, Cod Postal 021901
București;

5. în maxim 24 de ore de la primirea contractului îți vom restitui unul din cele doua exemplare, semnat și stampilat de noi.
Dacă ai alimentat contul în calitate de persoana fizică și dorești o factură fiscală este necesar să soliciți acest lucru prin intermediul unui e-mail la adresa suport@okazii.ro în care să precizezi următoarele informații: nume, prenume și adresă.

Solicitările pot fi trimise în maxim 30 de zile de la realizarea plății.

Facturi pentru comisioanele reţinute la tranzacţii cu Garanţia de Livrare

Utilizatorii persoane juridice au acces direct din cont la factura fiscală pentru comisioanele reținute la tranzacțiile realizate prin Garanția de Livrare, cu plata ramburs sau cu cardul.
Aceste facturi se emit în mod automat în prima zi a lunii, pentru tranzacțiile realizate în luna anterioară, dacă vânzătorul a completat în prealabil datele de facturare în secțiunea Setări/Profil/Date de facturare.
Facturile emise vor fi disponibile în format digital în cadrul secțiunii Financiar/Raportări financiar/Facturi fiscale .

  • Ti-au fost utile informatiile?
  • Da   Nu

Ai nevoie de mai multe informatii? Contacteaza-ne