Intrebari frecvente

1. Sunt blocat temporar pentru încălcarea regulamentului. Ce fac?

Verifică regulile și sfaturile noastre aici: http://www.okazii.ro/arhiva-pagini/ghid-informare-vanzatori. După expirarea perioadei de restricție contul va fi reactivat în mod automat.

2. Cum îmi recuperez comisionul, dacă tranzacția nu se finalizează cu succes?

Completează formularul de comision aici: http://www.okazii.ro/contul-meu/financiar/retur-comision.
Okazii.ro va verifica starea tranzacției discutând cu cumpărătorii tăi. Dacă aceștia confirmă că nu și-au onorat comanda, comisionul îți va fi returnat. Dacă tranzacția nu s-a încheiat din motive independente de cumpărător, cererea va fi respinsă.

3. Cum administrez produsele?

Studiază cu atenție această secțiune: http://ajutor.okazii.ro/vanzare/punerea-in-vanzare.
Aici http://www.okazii.ro/contul-meu/activitate/vanzari poți vedea toate produsele tale si le poţi modifica.

4. Cum anulez calificativul primit de la un cumpărător?

Pentru toate informațiile, accesează http://www.okazii.ro/contul-meu/calificative. Contactează cumpărătorul și încearcă să ajungi la o înțelegere reciprocă cu acesta, pentru a-și retrage calificativul.
Okazii.ro te poate ajuta cu anularea calificativului, doar dacă ne poți trimite dovezi concludente, din care să reiasă că partenerul tău de tranzacție nu a ridicat coletul comandat.

5. Cum raportez un utilizator?

Pot fi raportate doar produse, nu și utilizatori. Pentru a raporta o situație în care un utilizator Okazii.ro nu respectă regulamentul de utilizare al site-ului, te rugăm să ne scrii la suport@okazii.ro sau prin intermediul formularului de Ajutor.

6. Cum alimentez/plătesc?

1. SMS:
o Plata este confirmată imediat în contul de pe Okazii.ro.
o Sumele fixe de alimentare prin SMS au fost stabilite la cererea operatorilor de telefonie mobilă astfel: pentru rețelele Vodafone și Cosmote 10.10 Euro +TVA, iar pentru Orange 10 Euro +TVA.
o Plata se face prin trimiterea unui SMS cu textul OKAZII la numărul 7788 în rețeaua Vodafone, 7565 Orange sau 7622 pentru rețeaua Cosmote.

2. Carte de credit/debit*
o Plata este confirmată imediat în contul de pe Okazii.ro.
o Suma minimă de alimentare este de 1 Euro.

3. Mandat poștal cu plata ramburs*
o Din secțiunea Contul meu/Financiar/Alimentează contul – Mandat postal - http://www.okazii.ro/contul-meu/financiar/alimentare/persoana-fizica/mandat-postal se inițiază o cerere de alimentare.
o Dupa ce completezi adresa, îți vom trimite prin Poștă un mandat cu plata ramburs.
o Pentru confirmarea plății, trebuie să introduci apoi codul primit în secțiunea http://www.okazii.ro/contul-meu/financiar/confirmare-plata.
o Suma minimă de alimentare prin această metodă este de 20 Euro.

4. Ordinul de plată*
o Alimentarea se poate face și prin ordin de plată ce poate fi completat la sucursalele oricărei bănci de pe teritoriul României.
o Pentru o confirmare rapidă în contul de pe Okazii.ro a plăților efectuate prin ordin de plată, este necesar ca după alimentare să ne trimiți o copie a OP-ului respectiv la adresa de e-mail: suport@okazii.ro sau prin fax la numărul 021.209.53.25.
o De asemenea, pentru identificarea plății, este foarte important ca pe ordinul de plată să fie menționat numele tău de utilizator de pe Okazii.ro.

Datele contului bancar al Okazii.ro sunt următoarele:
NETBRIDGE SERVICES S.R.L
Cod fiscal : RO24784959
Cod IBAN: RO15 BREL 0002 0001 6344 0101
Banca: Libra Bank România – agenția Stefan cel Mare

*toate plățile trebuie realizate în lei, conversia în Euro urmând să se facă automat la cursul BNR din ziua în care plata a fost efectuată.

7. Cum modific datele de contact?

Gestiunea datelor personale se realizează din secțiunea Contul meu. Aici poți modifica datele oricând dorești. ATENȚIE: Modificarea adresei de e-mail sau a numărului de telefon presupune și trecerea prin pașii de validare.

8. Am contul blocat. Ce fac?

Accesează link-ul următor și vezi regulile de bune practici: http://www.okazii.ro/arhiva-pagini/ghid-informare-vanzatori. În cazul în care consideri că suspendarea ta este cauzată de o eroare, te rugăm să ne semnalezi problema la adresa suport@okazii.ro.

9. Cum obțin factura?

Pentru a obține o factură fiscală în mod automat, este necesar să alimentezi contul tău de utilizator în calitate de persoană juridică, accesând următorul link: http://www.okazii.ro/contul-meu/financiar/alimentare/persoana-juridica. După confirmarea plății în contul de utilizator vei putea descărca factura fiscală din secțiunea http://www.okazii.ro/contul-meu/financiar/facturi-fiscale.

10. Cum îmi recuperez parola?

Accesează link-ul următor http://www.okazii.ro/cont/recuperare-parola. Vei primi un e-mail pe adresa cu care ești înregistrat pe Okazii.ro. Intră pe link-ul primit și scrie o nouă parolă.

11. Cum îmi aflu calificativul general?

Calificativul tău general este valoarea afișată între paranteze, în dreptul numelui de utilizator.

12. La ce mă ajută calificativul general?

Calificativele reprezintă reputația ta. Ele pot influența potențialii cumpărători în alegerea vânzătorului de la care doresc să achiziționeze produsele.

13. Cum devin utilizator verificat?

Accesează secțiunea aici: http://www.okazii.ro/contul-meu/setari/utilizator-verificat/
Alimentează-ți contul cu 4 euro (”Alimentează cont”), alege statutull juridic și inițiză verificarea. Okazii.ro îți va trimite prin Poștă o scrisoare cu predare personală la adresa din profilul tău. Scrisoarea respectivă conține un cod de validare format din 7 caractere. Intră din nou aici http://www.okazii.ro/contul-meu/setari/utilizator-verificat/, și introdu codul primit, devenind astfel Utilizator Verificat.

14. De ce să devin Utilizator Verificat?

Devenind Utilizator Verificat, în dreptul profilului tău va apărea logo-ul ”Utilizator Verificat”, ce îți oferă un plus de veridicitate și încredere din partea celorlalți utilizatori ai site-ului www.okazii.ro.

15. Cum generez AWB?

AWB-ul sau documentul de transport poate fi generat atunci când ai primit o comandă prin metoda de livrare Cargus Free, Fan Courier sau prin Garanția Okazii. Documentul de transport trebuie să fie completat și generat din secțiunea de Comenzi
După ce AWB-ul a fost generat, link-ul se schimbă în ”Document de transport AWB” și poate fi vizualizat. O copie cu documentul de transport (AWB) este expediată prin e-mail cumpărătorului.
Acesta este un document de transport. Sunt încercuite codul AWB și valoarea de ramburs. Valoarea de ramburs este suma de bani pe care curierul o preia de la cumpărător la predarea coletului.
Dacă tranzacția s-a desfășurat prin Garanția Okazii, suma de bani achitată de către cumpărător o vei primi în contul bancar indicat de tine, atunci când cumpărătorul va confirma calitatea produsului primit. În cazul tranzacțiilor prin Cargus Free sau Fan Courier suma de bani îți va fi livrată de către firma de curierat.

16. Cum repun produse în vanzare?

Verifică informaț-iile de aici: http://ajutor.okazii.ro/vanzare/punerea-in-vanzare și regulile pe care trebuie să le respecți: http://www.okazii.ro/arhiva-pagini/ghid-informare-vanzatori.
Pentru a repune un produs în vânzare, accesează http://www.okazii.ro/contul-meu/activitate/vanzari/vanzari-incheiate , mergi în dreapta produsului și apasă: ”repune în vânzare”.

17. Când primsc banii prin Garanția de Livrare?

La 3 zile dupa livrare, după ce cumpărătorul ne confirmă că este totul în regulă cu produsul trimis de către tine.

18. De ce să promovez produse?

Produsele promovate apar mai sus în căutări, fiind mai vizibile cumpărătorilor.

19. Cum promovez produse?

La punerea în vânzare, la pasul 3 îți poți alege promovarea pe care o dorești. Dacă produsul este deja activ, el poate fi promovat din secțiunea de Vânzări active.
Costurile detaliate ale fiecărei promovări vor fi vizibile și în secțiunea ”Financiar” a contului tău.

20. Cum blochez un cumpărător?

Intră în contul tău și accesează: http://www.okazii.ro/contul-meu/setari/suspendare/. Utilizatorii selecționați nu mai pot cumpăra de la tine şi nu-ţi mai pot trimite mesaje în forumurile publice.

21. Nu am primit banii prin Garanția de Livrare. Ce fac?

Cumpărătorul nu a confirmat că este totul în regulă cu produsul. Dacă în 3 zile nu o face, vom considera că tranzacția s-a derulat cu success și-ți vom vira banii aferenți tranzacției în cauză.

22. De ce a scăzut numărul de calificative?

Se anulează calificativele care:
- sunt acordate de pe conturi secundare. Deţinerea mai multor conturi este interzisă, iar aceste calificative vor fi şterse după o verificare a Serviciului Asistenţă Clienţi.
- sunt acordate din răzbunare de către un cumpărător pentru un calificativ primit, în cazul în care vânzătorul ne poate trimite dovezi că respectivul nu a ridicat coletul (chitanţe de retur colet poştă/curierat).

Dacă un utilizator primeşte 3 calificative negative într-un interval de 30 de zile, din poziţia de cumpărător, de la 3 vânzători diferiţi, contul acestuia va fi suspendat definitiv, iar calificativele acordate de acesta vor fi anulate.

Dacă un utilizator acumulează un calificativ general de -3, contul acestuia va fi suspendat definitiv, iar calificativele acordate de el vor fi anulate.

23. Cum îmi fac magazin?

Accesează http://magazine.okazii.ro/creare/ și urmează toți pașii descriși. Daca ai nevoie de informaţii suplimentare contactează-ne la magazine@okazii.ro

24. De ce să-mi fac magazin?

Este locul unde poți începe cu ușurința propria afacere, îți poți crea propriul magazin online cu posibilitatea de expunere profesionistă a produselor, astfel încât orice vizitator să poată comanda online produsul dorit.
Un magazin online este cea mai bună soluție de a-ți vinde produsele pe internet, mai ales că în România vânzările online sunt într-o continuă creștere. Daca ai nevoie de informaţii suplimentare contactează-ne la magazine@okazii.ro

25. Cum vând?

Fă-ți cont pe Okazii.ro: Click aici pentru a te înregistra.
Studiază Ghidul Vanzatorului și http://ajutor.okazii.ro/vanzare/punerea-in-vanzare și respectă regulile: http://www.okazii.ro/arhiva-pagini/ghid-informare-vanzatori.

26. La ce mă ajută să devin Vânzător Premium?

Primești emblemă pe paginile de listare, paginile de produs și în pagina de profil. Clienții tăi știu astfel că vor cumpăra de la cel mai bun.
Produsele tale vor fi mult mai vizibile în listări prin metoda de sortare “Relevanță”
Ai suport prioritar din partea echipei Okazii.ro
Aici găsești toate informațiile despre Vânzător Premium

27. Cum devin Vânzător Premium?

• Contul tău are cel puțin 60 de zile
• Ai vândut cel puțin 100 de articole, cu o valoare minimă de 2.000 EUR în ultimele 6 luni
• Ai cel puțin 100 de calificative
• Primești în mod constant rating pozitiv detaliat de la cumpărătorii tăi
• Respecți întotdeauna Termenii și condițiile Okazii.ro (excepțional, se acceptă un număr de maxim 3 încălcări minore ale Regulamentului)
• îți achiți la timp facturile către Okazii.ro – suspendarea pentru neplată conduce automat la revocarea statutului de Vânzător Premium.
Aici găsești toate informațiile despre Vânzător Premium

28. De ce mi-a fost anulat calificativul?

Se anulează calificativele care:
- sunt acordate de pe conturi secundare. Deţinerea mai multor conturi este interzisă, iar aceste calificative vor fi şterse după o verificare a Serviciului Asistenţă Clienţi.
- sunt acordate din răzbunare de către un cumpărător pentru un calificativ primit, în cazul în care vânzătorul ne poate trimite dovezi (chitanţe de retur colet poştă/curierat) că respectivul cumpărător nu a ridicat coletul.

Dacă un utilizator primeşte 3 calificative negative într-un interval de 30 de zile, din poziţia de cumpărător, de la 3 vânzători diferiţi, contul acestuia va fi suspendat definitiv, iar calificativele acordate de acesta vor fi anulate.

Dacă un utilizator acumulează un calificativ general de -3, contul acestuia va fi suspendat definitiv, iar calificativele acordate de el vor fi anulate.

29. Cum modific modalitatea de livrare?

Intră în contul tău, în http://www.okazii.ro/contul-meu/activitate/vanzari/active, apasă ”Editează” pe produsul dorit și mergi în secțiunea „Preţ şi modalitate de vânzare”. Aici poți edita informațiile. Comenzile înregistrate până la momentul respectiv vor trebui să fie livrate prin modalitatea de livrare aleasă de către cumpărător.